ok med större scenisk bas på obyron?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Halvar

ok med större scenisk bas på obyron?

Inlägg av Halvar »

har en konverteringsidé om hur jag ska göra necrons specialnisse obyron men den gör att han kommer ta väldigt stor plats, framförallt bakom honom. skulle det vara ok att sätta honom på 40mm bas? innan ni svarar så bör det nämnas att han får extra attacker i närstrid för varje attack som missar honom och det därför skulle kunna vara till min fördel regeltekniskt att sätta honom på en större bas än 25mm.
Ja' än't bittä'!

Rasmus

Re: ok med större scenisk bas på obyron?

Inlägg av Rasmus »

Precis som alltid kommer svaret vara att sätta honom på den bas man kommer med, och ska du absolut göra något annorlunda så var beredd att bara få nackdelar av det.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

daskad

Inlägg av daskad »

Finns ingen obyron modell än, vilket gör att han inte skickas med någon bas. Personligen så bryr jag mig inte och tycker själv att du ska sätta honom på den basen som du kan konvertera honom bäst på!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Eftersom det inte finns någon bas att utgå ifrån som Daskad skriver tycker jag också att du ska välja en bas som är lagom storlek till modellen.

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Du har ju svarat på din egen fråga... Om det ger honom fördelar med större bas, så får du allt ha en liten tills det dyker upp en modell med bas, så man får veta vilken bas det skall vara, simple as...
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Blom

Inlägg av Blom »

Egentligen tycker jag du ha sätta han på större bas om du konverterar han coolt.

Med fler fiende modeller som kan basa han ju större chans är det ju att han dör med.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Det finns ingen modell så kör på 40mm. Han är ju inget monster i närstrid, det hade varit skillnad med typ Wolf Lords och deras "fler attacker"-specialare.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Det ger ju bara fördelar i princip så nej. Hade nog påpekat det om jag spelade mot någon som hade honom på en 40mm bas.

daskad

Inlägg av daskad »

Silvertejp skrev:Det ger ju bara fördelar i princip så nej. Hade nog påpekat det om jag spelade mot någon som hade honom på en 40mm bas.
Fast då modellen inte finns än så kan man inte hävda att han måste spela på liten bas heller! Kör på stor bas
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

daskad skrev:
Silvertejp skrev:Det ger ju bara fördelar i princip så nej. Hade nog påpekat det om jag spelade mot någon som hade honom på en 40mm bas.
Fast då modellen inte finns än så kan man inte hävda att han måste spela på liten bas heller! Kör på stor bas

Med den logiken kan man ju för all del sätta honom på en oval-flying base. När jag ser art-work för honom är det väldigt tydligt att han hör hemma på en liten bas.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar