Hur långt får en Land Raider köra och släppa ut folk?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Papa D

Re: Hur långt får en Land Raider köra och släppa ut folk?

Inlägg av Papa D »

Folk glömmer att lägga till att en speeder(alla fast vehicles) får åka 12 och skjuta 1 vapen samt defensive weapons alltså s4 eller lägre, därför kan man åka 12" med sin typhoon och skjuta Heavy bolter och frag med typhoon missile launcher.

Till lika kan man då tilläga att exempelvis en crusaider som inte är fast får åka 6" och skjuta 1 main weapon, alla sina defensive weapons samt 1 vapen med machine spirit, så den får skjuta alla sina vapen om den åker 6".

/D
Senast redigerad av 1 Papa D, redigerad totalt 20 gånger.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
testuser

Inlägg av testuser »

Haha tur att du sa det för det fattade jag inte =)

Arioch

Inlägg av Arioch »

Då får man alltså deepa en (BA) LRC skjuta hurricanebolters på ett mål och MM på ett annat? Eller skjuter machine spiriten även defensive weapons?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Arioch skrev:Då får man alltså deepa en (BA) LRC skjuta hurricanebolters på ett mål och MM på ett annat? Eller skjuter machine spiriten även defensive weapons?
Nej, när du Deepar med ett fordon räknas det som att det åkt i Crusing speed. Då får ett icke-fast fordon egentligen inte skjuta några vapen alls (oavsett om de är defensive eller inte), men med machine spirit får en Land Raider skjuta ett vapen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Arioch skrev:Då får man alltså deepa en (BA) LRC skjuta hurricanebolters på ett mål och MM på ett annat? Eller skjuter machine spiriten även defensive weapons?
Sällan värt att deepa en LRC, men jag har faktiskt vid ett tillfälle gjort det av taktiska själ (och inte OMGWTF Deepstriking LRC is awesome!! anledningen som alla andra gånger :P)
Alexander Merinen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

det funkar bra mot IG
jag gjorde det i tre matcher på ETC

Paymaster

Inlägg av Paymaster »

Får man fleeta efter man har släppt ut truppen? för att sen charga

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Zurken skrev:
Sällan värt att deepa en LRC, men jag har faktiskt vid ett tillfälle gjort det av taktiska själ (och inte OMGWTF Deepstriking LRC is awesome!! anledningen som alla andra gånger :P)
De gångerna minns vi med stor glädje. DalCon! :wub:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar