Tre frågor om Walkers i C.C

Regelfrågor och förslag på husregler
Chaos4reaL

Tre frågor om Walkers i C.C

Inlägg av Chaos4reaL »

Tre frågor om C.C i Walkers.
I närstrid står det (s. 73) att man slår på en Walkers front armor i C.C men gäller det även om den är omringad och anfalls av flera enheter? Känns som den inte borde kunna ha sin front åt alla håll samtidigt. Om en Walker är immobilised räknas man fortfarande som i närstrid eller kan man då lämna striden? Hur många immobilised krävs det innan en Walker blir wrecked?

Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Tre frågor om Walkers i C.C

Inlägg av Styranimon »

Fråga 1. Ja, man slår mot fronten oavsett, det är mycket som inte är logiskt i 40k ;)
Fråga 2. Jag är rätt säker på att man fortfarande måste stå kvar, även om det heller inte är så logiskt i alla fall.
Fråga 3. För en helt vanlig Dreadnought krävs det 4st Immobilised Results för att den ska gå sönder. 1 för att immobilisera den, 2 för att ta väck dess armar, och 1 för att ta slut på den.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Truant

Inlägg av Truant »

Du slåss alltid mot en walkers front armor (på samma sätt som du alltid slåss mot ett annat fordons rear armor oavsett vilken sida du står på)

En walker slåss som infanteri, dvs de slåss tills en lämnar striden, oavsett om du är immobilised eller inte får du aldrig frivilligt lämna en närstrid.

En walker räknas som ett fordon på skadetabellen, alltså blir varje extra immobilised en weapon destroyed, och när alla vapen är förstörda + immobilised blir nästa skada wrecked.

Det är min uppfattning när man läser reglerna för walker!

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Dessutom slåss en immobiliserad walker med en attack färre och är lättare att träffa med granater.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Chaos4reaL

Inlägg av Chaos4reaL »

Tack för snabba svar. Då arkiverar jag detta under ologiskt och går vidare. :D

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Chaos4reaL skrev:Tack för snabba svar. Då arkiverar jag detta under ologiskt och går vidare. :D
Känns som den fliken kommer bli rätt tjock...
Alexander Merinen

Chaos4reaL

Inlägg av Chaos4reaL »

Zurken skrev:
Chaos4reaL skrev:Tack för snabba svar. Då arkiverar jag detta under ologiskt och går vidare. :D
Känns som den fliken kommer bli rätt tjock...
Glömde säga att jag bara har en mapp :lol:

Skriv svar