Kompmallen 6.8
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Kompmallen 6.8
Det kanske var så förut också, men varför inget extra minus för combon Björnsaga och Dundervarg? Är den verkligen bara extra äcklig i kombination med en cykel..?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Re: Kompmallen 6.8
Ehh, du menar att -2 inte är nog?
Den blir extra bra på cykel pga mobilitet, T5 och fistskydd, därav extra minus (detta har du redan betalt för med dundervargen).
Men du borde inte ställa frågan här. Speciellt som det inte ens är en förändring.
Den blir extra bra på cykel pga mobilitet, T5 och fistskydd, därav extra minus (detta har du redan betalt för med dundervargen).
Men du borde inte ställa frågan här. Speciellt som det inte ens är en förändring.
Re: Kompmallen 6.8
Dundervarjen är bara rädd för S10, cyckelkillen tycker inte om S8+.
Alexander Merinen
Re: Kompmallen 6.8
Zurken, du missade en av mina frågor tidigare: "Är BA Assault Marines med jump packs så vanliga och bra att de förtjänar sitt extra minus för att vara 10 stycken jämfört med att inte ha jump packs?"
Och på tal om det så känns rent allmänt jump troops väldigt ojämnt kompade sett över alla codex. Är interceptors verkligen så bra, och är det så att BA ska ha hela -3 (eller mer) extra bara för att de är troops? Alla är lika sårbara mot skytte om de inte har tagit någon transport.
10x BT Assault Marines: +1 (w/ Power Fist: -0,5)
10x DA Assault Marines: +2 (w/ Power Fist: -1)
10x CSM Raptors: +1 (w/ Power Fist: -2)
10x SW Skyclaw Pack: 0 (w/ Power Fist: -2)
10x SM Assault Marines: 0 (w/ Power Fist: -3)
10x BA Assault Marines: -3 (w/ Power Fist: -6)
10x GK Interceptor Squad: -4 (w/ Daemon Hammer: -7)
Och på tal om det så känns rent allmänt jump troops väldigt ojämnt kompade sett över alla codex. Är interceptors verkligen så bra, och är det så att BA ska ha hela -3 (eller mer) extra bara för att de är troops? Alla är lika sårbara mot skytte om de inte har tagit någon transport.
10x BT Assault Marines: +1 (w/ Power Fist: -0,5)
10x DA Assault Marines: +2 (w/ Power Fist: -1)
10x CSM Raptors: +1 (w/ Power Fist: -2)
10x SW Skyclaw Pack: 0 (w/ Power Fist: -2)
10x SM Assault Marines: 0 (w/ Power Fist: -3)
10x BA Assault Marines: -3 (w/ Power Fist: -6)
10x GK Interceptor Squad: -4 (w/ Daemon Hammer: -7)
Re: Kompmallen 6.8
Scoring, Decent of angels och Red thirst känns ganska bra.
Re: Kompmallen 6.8
Det är egentligen bara scoring de betalar för. -2 för scoring, och -1 till om det är 10 (pga combat squads), inget konstigt alls.
Re: Kompmallen 6.8
Borde inte isf alla marines betala minst -3 för sina scoring enheter?
- Jimmy Johansson
- Inlägg: 887
- Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
- Ort: Varberg
Re: Kompmallen 6.8
Alla marines kan inte "combat squadda".Seregon skrev:Borde inte isf alla marines betala minst -3 för sina scoring enheter?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte
Re: Kompmallen 6.8
Tycker nog att de kompas lite för hårt, de är först man har präst eller många de blir riktigt bra. Det man skulle kunna göra är att flytta poäng från Assault Marines till Blood Chalice och lägga till ett litet eskalerande minus vid 3e enheten. (detta från en biased BA-spelare)
Alexander Merinen
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt: