Modellmässigt får man en kille som är så tuff att han raggar på hoppsystrar.
Dubbla hand flamers
Dubbla hand flamers
Hur fungerar det om man köper två hand flamers till en Chaplain (BA)? Får man ut något av att köpa två?
Rouge Trader
Re: Dubbla hand flamers
En extra attack i närstrid.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Iom att Chaplainen måste välja mellan boltgun och bolt pistol, och hand flamern ersätter valet i fråga så kan han aldrig ha mer än en hand flamer.
En sergeant kan däremot ha det, och då blir det som Yatuja säger en extra attack i närstrid (som han redan har efter att ha köpt den första, så det är 15pts i sjön).
En sergeant kan däremot ha det, och då blir det som Yatuja säger en extra attack i närstrid (som han redan har efter att ha köpt den första, så det är 15pts i sjön).
Chaplains får bara köpa en (eftersom han måste behålla sitt Power Weapon). Även om du tekniskt sett kan köpa två hand flamers på kaptener och sergeanter så skulle jag säga ett det är ok att modellera två även om man bara köper en (eftersom den andra inte gör någon skillnad).
Alexander Merinen
Okej, tack så mycket! Ska se om jag inte kan slänga upp en bild på modellen senare under dagen. Jag är lite inne på att spela Astorath, Reclusiarch och två-tre chaplains och då vill man ju ha dem lite olika (och spexiga).
Rouge Trader