loota heavy weapon teams

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
bolterochkniv

loota heavy weapon teams

Inlägg av bolterochkniv »

funderar lite på att starta en blood axes orkarmé med lootas som heavy weapon teams. dvs två modeller på en 40mm bas med autocannon.
blir det för förvirrande? tanken är alltså att varje team ska räknas som två lootas var.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
The Gretchin

Re: loota heavy weapon teams

Inlägg av The Gretchin »

Har också funderat på detta, och är också glad för svar. ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Jag skulle säga nej då det regeltekniskt blir väldigt konstigt med färre större baser...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Anton

Inlägg av Anton »

Tror också att det är bra om det är rätt antal bössor och baser.

Ge varje Loota lite större bas (40 mm) och låt laddaren vara en söt liten Grot med för stor hjälm. Räkna varje bas som en Loota.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Lootas kommer med 25mm-baser. Då borde de stå på såna. Större baser ger fördelar, t ex mot templatvapen och coherency. Däremot gillar jag idén om små Grots som hjälper bilden av teams.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Serpent skrev:Lootas kommer med 25mm-baser. Då borde de stå på såna. Större baser ger fördelar, t ex mot templatvapen och coherency. Däremot gillar jag idén om små Grots som hjälper bilden av teams.
Man blir lättare chargad, får inte plats med lika många i närstrid, templatvapen missar mindre ofta, svårare att gömma från speciella units (t.ex thunderfire, predator)

Tycker att 40mm ska var okej ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

ja det där med baserna behöver väl inte vara nåt bekymmer egentligen? vissa spelar ju t.ex. med gamla IG-teams där kanonen står separat från crewet, sen verkar det inte vara tvunget att t.ex. ha baser till bikes och liknande. känns osm att fördelarna väger upp nackdelarna där..
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

bolterochkniv skrev:ja det där med baserna behöver väl inte vara nåt bekymmer egentligen? vissa spelar ju t.ex. med gamla IG-teams där kanonen står separat från crewet, sen verkar det inte vara tvunget att t.ex. ha baser till bikes och liknande. känns osm att fördelarna väger upp nackdelarna där..
Dom IG jag minns på rak arm använder 60mm till sina HW, sedan har dom eventuellt en 25mm som dom ställer ovanpå för att symbolisera wounds. Gällande bikes så är det specifikt attack bike som inte verkar komma med någon bas, därav spelar folk inte med det.

Kommer modellen med en bas så spelar man självklart med korrekt bas.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Har sett folk som spelar med nobz/flash gitz på 40mm, och det känns som en större fördel
Helmer Jonelid

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Modeller ska väl rent regelmässigt monteras på den bas de levereras med även om det finns vissa "turneringsaccepterade" undantag. Ex. Attackbikes med bas.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar