Rykten om läckt 6:th edition
- Styranimon
Re: Rykten om läckt 6:th edition
Jag tycker som Egge:
Det blir bara mer och mer specialregler hela tiden, och det är inte kul.
Det blir bara mer och mer specialregler hela tiden, och det är inte kul.
- The Gretchin
Burnas skiter i Parry.

Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Jag tycker tvärtom. Bättre att specialreglerna är förklarade i regelboken än att man ska behöva lusläsa alla codexar för att veta vad en enhet kan göra.
Sedan verkar det lite märkligt att power weapons men inte lightning claws kan göra directed attacks; det om något gör att även en 5-manna strike squad kan plocka bort specialvapen från en stor enhet och på så sätt skydda resten av armén.
Sedan verkar det lite märkligt att power weapons men inte lightning claws kan göra directed attacks; det om något gör att även en 5-manna strike squad kan plocka bort specialvapen från en stor enhet och på så sätt skydda resten av armén.
Så länge specialreglerna finns i regelboken är jag ok med det. Det är alla förbaskade undantag till grundreglerna som är ett problem.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- theWatchman
Säger han som spelar Nids... Hela j**** boken är ju packad med specialregler som inte står i regelbokenegge skrev:Så länge specialreglerna finns i regelboken är jag ok med det. Det är alla förbaskade undantag till grundreglerna som är ett problem.
-
Gonka Koff
Asså, det är märkligt nog inte Egge som skrivit nidkodexet. Just på denna punkt är han faktiskt oskyldig. Men allt annat som är åt hellskotta är Egges fel. 
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Pfft. Utöver deepstrike utan mishap, fearless inom 12", fleet med tre tärningar, slå om ettor, spawnande så finns de flesta reglerna i regelboken. Då är det roligare med Grey knights:theWatchman skrev:Säger han som spelar Nids... Hela j**** boken är ju packad med specialregler som inte står i regelbokenegge skrev:Så länge specialreglerna finns i regelboken är jag ok med det. Det är alla förbaskade undantag till grundreglerna som är ett problem.
Vanliga killen 1A har bla bla bla bla bla
...fem minuter senare...
Den andra killen i enhet 1A har...
Jag tycker att GW helt klart skall ha en mer komplicerad regelbok som man hänvisas till exakt hela tiden för specialregler utöver möjligen en armé-specifik regel. Alla enheters specialregler skall finnas i regelboken så att man kan ha mindre komplicerade codex istället.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Jag anser tvärt om att det är alla olika special regler och undantag som gör spelet roligt och varierat hade det varit alldeles för streamlineat hade spelet varit ganska tråkigt.
Där träffar du ju huvudet på spiken! Den mångfald och variation vi nu ser i kreativa GK-listor är oerhört inspirerande, ja rent av magisk.kombat skrev:Jag anser tvärt om att det är alla olika special regler och undantag som gör spelet roligt och varierat hade det varit alldeles för streamlineat hade spelet varit ganska tråkigt.
Jag håller med dig i sak men... om vi ser oss omkring så ser ju snart alla "turneringslistor" likadana ut. Om man postar någon annorlunda lista för kommentarer får man oftast rådet att skippa och ersätta tills listan ser ut som alla andra.
There is something rotten in the state of 40K Sverige.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Med undantaget dreadnoughts så tycker jag att det finns en hel del utrymme för olika GKlistor utan att någon är självklart bättre jämfört den andra.Röde skrev:Där träffar du ju huvudet på spiken! Den mångfald och variation vi nu ser i kreativa GK-listor är oerhört inspirerande, ja rent av magisk.kombat skrev:Jag anser tvärt om att det är alla olika special regler och undantag som gör spelet roligt och varierat hade det varit alldeles för streamlineat hade spelet varit ganska tråkigt.![]()
Jag håller med dig i sak men... om vi ser oss omkring så ser ju snart alla "turneringslistor" likadana ut. Om man postar någon annorlunda lista för kommentarer får man oftast rådet att skippa och ersätta tills listan ser ut som alla andra.
There is something rotten in the state of 40K Sverige.