chaos dreadnought
-
the godfather
- Inlägg: 1051
- Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49
Re: chaos dreadnought
Jag behöver svar av swefaq i denna fråga inför listinskicket för kinna.
Re: chaos dreadnought
För mig är det direkt jämförbart med rage för exempelvis Death Company. Ingen skulle gå med på att det gick att "backa" för att slippa den. Jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än 360º
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: chaos dreadnought
Applåderar! En klockren jämförelse.Snot skrev:För mig är det direkt jämförbart med rage för exempelvis Death Company. Ingen skulle gå med på att det gick att "backa" för att slippa den. Jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än 360º
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: chaos dreadnought
"There is one important exception to the rules for line of sight. Firing models can always draw line of sight through members of their own unit (just as if they were not there)" (sidan 16 i tjockeboken)RobinF skrev:Alltså, jag har läst, och läst igen reglerna för hur man drar Line of Sight, och (sida 16 i tjockeboken), och jag hittar inte någonstans att någon modell över huvud taget skulle ha 360 graders LoS. Även infanteri ska man gå ner bakom och titta via dess "ögon". Det står ju även att man får pivota dem i shootingfasen om de inte skulle peka mot fienden.
Kommer argumenten om 360 graders LoS från 4th eller?
Eftersom en modell ingår i sin egen enhet kan den dra LOS genom sig själv, inklusive baksidan på sin egen hjälm.
(Detta har även fördelen att man inte kan modellera ett Death Company som håller för ögonen med händerna...)
Nu gäller ju de här reglerna bara när man skjuter, eftersom GW är dumma i huvudet, men det finns inte några andra regler för LOS så det är väl dessa vi får använda.
Re: chaos dreadnought
daskad skrev:vrida på huvudet kan man, men såvitt jag vet finns det inte många som kan vrida det 360 grader.
Re: chaos dreadnought
Det låter ju iförsig väldigt vettigt.Snot skrev:För mig är det direkt jämförbart med rage för exempelvis Death Company. Ingen skulle gå med på att det gick att "backa" för att slippa den. Jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än 360º
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Re: chaos dreadnought
...Och väldigt Death Company...n00bn skrev:Det låter ju iförsig väldigt vettigt.Snot skrev:För mig är det direkt jämförbart med rage för exempelvis Death Company. Ingen skulle gå med på att det gick att "backa" för att slippa den. Jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än 360º
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: chaos dreadnought
Q: When working out which targets are visible to a
Chaos Dreadnought suffering from a Fire Frenzy result,
are you limited to those units within the 45 degree line
of sight of its weapons? (p40)
A: Yes.
Okej...
Chaos Dreadnought suffering from a Fire Frenzy result,
are you limited to those units within the 45 degree line
of sight of its weapons? (p40)
A: Yes.
Okej...
Re: chaos dreadnought
Ja, den puckade regeltolkningen öppnar ju en hel mängd dörrar för den som vill vända ut och in på varenda regelformulering för att vaska fördelar...
Illa.
Illa.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.