chaos dreadnought
-
the godfather
chaos dreadnought
kollade i swefaq, men dreaden är inte med där.
när han blir knäpp och skjuter dubbelt, ska man då:
* vrida pojken och skjuta på närmsta oavsett var
* skjuta på närmsta i sin front arc.
jag har alltid spelat alt 1, men förrförra gothcon hade arrangörer rulat annorlunda.
vad är rätt?
när han blir knäpp och skjuter dubbelt, ska man då:
* vrida pojken och skjuta på närmsta oavsett var
* skjuta på närmsta i sin front arc.
jag har alltid spelat alt 1, men förrförra gothcon hade arrangörer rulat annorlunda.
vad är rätt?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: chaos dreadnought
alt. 1 är rätt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
GW menar säkert enligt 1. Men som de skrivit det kan man lika gärna tolka enligt 2.
-
the godfather
while i'm at it.
kan en spawn gone to ground?
kan en spawn gone to ground?
Har du ingen regelbok tobbe?
, en sec...
Ja de kan go to ground. Nu hittar jag iof ingenting som säger att bikes inte kan go to ground, jag har alltid trott att bikes inte får go to ground, har jag haft fel? Eller är jag bara dålig på att leta?
Ja de kan go to ground. Nu hittar jag iof ingenting som säger att bikes inte kan go to ground, jag har alltid trott att bikes inte får go to ground, har jag haft fel? Eller är jag bara dålig på att leta?
Alexander Merinen
Bikes kan också go to ground. Det står inte uttryckligen att de inte får det, och under regeln för Turbo-Boost i USR-delen av regelboken står det att om de turbo boostat i sin runda får de inte längre go to ground i efterföljande shooting phaseZurken skrev:Har du ingen regelbok tobbe?, en sec...
Man tror man kan spelet efter 3 år och 20+ turneringar, men alltid är det något nytt man lär sig 
Alexander Merinen
-
the godfather
det är mest att jag ofta gjort det, och alltid blivit ifrågasatt. det är faktiskt just detta som gör dem spelvärda (men först måste man lura motståndaren att skjuta lite på dem) :p
För att gå tillbaka till första frågan så finns det inget bra svar. Alternativ 1 är nog som de flesta spelar i Sverige och så spelas det även på ETC. Men om man använder INATFAQ så gäller alternativ 2.
Personligen föredrar jag alternativ 2.
Personligen föredrar jag alternativ 2.
Alternativ två gör Dreadnaughten spelbar med avståndsvapen, dock är den fortfarande helt random och gör gärna lite slumpvis saker när du inte vill att den ska göra det...
Alternativ ett som verkar spelas här i Sverige gör den helt hopplös med någon form av räckvidd imho...
Alternativ ett som verkar spelas här i Sverige gör den helt hopplös med någon form av räckvidd imho...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."