Är -65 komp ok för en Eldar enhet?
Funderar på att köra följande på Warpstorm men har ingen aning als om hur bra det är. Någon som mött Seercouncil på jetbikes innan och kan berätta hur det har funkat att spela med eller emot?
Farseer: Fortune, Doom, Jetbike, 2xtrolla runa -11komp
Autarch: Laserlance, Jetbike, Fusiongun, maniblasters -3komp
8xWarlock: Jetbike, 5xDestruktor, 1xEmbolden, 1xEnhance -21Komp
Fortune:-30Komp
Tot:-65 om jag räknat rätt?
Hur hård, bra eller imba är detta för ca 800poäng?
Farseer: Fortune, Doom, Jetbike, 2xtrolla runa -11komp
Autarch: Laserlance, Jetbike, Fusiongun, maniblasters -3komp
8xWarlock: Jetbike, 5xDestruktor, 1xEmbolden, 1xEnhance -21Komp
Fortune:-30Komp
Tot:-65 om jag räknat rätt?
Hur hård, bra eller imba är detta för ca 800poäng?
Re: Är -65 komp ok för en Eldar enhet?
De var bra precis när de kom, men även om de inte försämrat har folk både fått uppdaterade regler och codex sedan dess, och man har också lärt sig handskas med denna 800 poängs enhet. Visst, de är inte dåliga såklart, men inte heller direkt jättesvåra att skjuta ut.
Jag har precis lika mycket erfarenhet av denna enhet som när codexen släptes. Jag antar att jag har kompmallen att tacka för det.Ancalagon skrev:...man har också lärt sig handskas med denna 800 poängs enhet...
- speedfreek
Mot någon utan psychic defence och utan hårda närstridare med 2+ eller fnp eller 5+ venoms är de fruktansvärt brutna faktiskt.
Fast om man har psychich defence, Null Zone, dubbla Land Raiders, Vulkan och en stor enhet med Hammernators och möter någon som inte har så mycket erfarenhet av att spela med dem så tycker jag inte de var så farliga, eller hur?speedfreek skrev:Mot någon utan psychic defence och utan hårda närstridare med 2+ eller fnp eller 5+ venoms är de fruktansvärt brutna faktiskt.
- speedfreek
Jag skulle överväga att spela med ovan nämda enhet på typ ETC. Dock så skulle jag vilja spara 60 pts genom att ta bort destructors och byta ut laser lance mot power weapon.
Mattias skapade f ö hela RT-mallen för att jag inte skulle få spela min coola jetbike-armé!
Mattias skapade f ö hela RT-mallen för att jag inte skulle få spela min coola jetbike-armé!
17,83
-
Gonka Koff
Det är en riktig idiotenhet numera.
Mot rätt fiende är den överdjäkligt svinbra, mot fel är den extremt oprisvärd. Numera finns det ganska många påsar till denna sten (ungefär som med nob bikers)
Mot rätt fiende är den överdjäkligt svinbra, mot fel är den extremt oprisvärd. Numera finns det ganska många påsar till denna sten (ungefär som med nob bikers)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Verkar inte vara många som är rädda för en sådan här enhet. För mycket kompminus kanske? Samma med Nob bikers? Finns det fler sådana här enheter som kanske ska ses över?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Alltså, jag skulle nog påstå att den fortfarande är en monsterenhet som spöar det mesta. Har man inte magiförsvar och tuffa enheter med bra save och/eller många wounds, alternativt enorma mängder skytte, så ligger man risigt till. Så jag skulle säga att antalet arméer som inte är rädda för den där enheten är ganska få.