ETC-laget 2009

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Elrik

Re: ETC-laget 2009

Inlägg av Elrik »

Torna Hallen!
"Dom kallar mig Gud."

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Det kan splittas, men helst vill vi nog hålla det på samma ställe. Malmö/Lund har en rätt god tillgång på lokaler till bra pris och ligger framförallt nära kontinenten och en stor internationell flygplats (nej, Landvetter är inte en sådan).

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Ullevi!
Människomat, till exempel spannmål.

the godfather

Inlägg av the godfather »

dmf-terrängen är väldigt turneringsvänlig :)
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Om det ska hållas ETC i Sverige bör det byggas stora mängder ny terräng för att visa kontinenten hur det ska se ut. Tex såna kullar av finolit som Davids bruna rymdvargar stod uppställda kring på sydcon. Såg sjukt spelbart ut. Lite GW-ruiner till det och saken är biff!

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

lägg skiten utomhus i laisvall så vinner ni igen. på walk over.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jocke Rapp skrev:Det kan splittas, men helst vill vi nog hålla det på samma ställe. Malmö/Lund har en rätt god tillgång på lokaler till bra pris och ligger framförallt nära kontinenten och en stor internationell flygplats (nej, Landvetter är inte en sådan).
Helt rätt.

Malmö ligger helt klart bäst till geografiskt. Om ni sedan har lätt med lokaler så är det ju inte mycket att snacka om.

NilssonHarHund skrev:Om det ska hållas ETC i Sverige bör det byggas stora mängder ny terräng för att visa kontinenten hur det ska se ut. Tex såna kullar av finolit som Davids bruna rymdvargar stod uppställda kring på sydcon. Såg sjukt spelbart ut. Lite GW-ruiner till det och saken är biff!
Det hade varit riktigt bra med rejält med terräng. De bilder jag sett från ETC så verkar det rätt glest. Att få de olika föreningarna att bidraga med terräng kanske kan lösa ett sådant problem samt ge dem lite motivation till att bygga ny (vilket alltid behövs ;) ).
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

LBK håller på och bygger en uppsättning turneringsbord till 40K. vi börjar lite lätt med 17 fulla bord (dvs 25% av ytan är täckt av terräng). Dessa kommer att användas på DefCon och LinCon i första hand men ska det arrangeras ETC så måste det ju till snygg och bra terräng så europeerna får se hur fan man ska spela spelet egentligen! det lilla jag har sett av bilder från ETC i år såg faktiskt ut som skit om jag ska vara ärlig...

Det kommer att komma en terrängblogg om projektet inom en snar framtid.

LBK har ju dessutom 18+ fantasybord som fick bra respons för spelbarhet och utseende på LinCon i år så det finns ju en del till det spelet också.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Hej alla, jag skojade bara om var det skulle placeras. Skåne funkar tyvärr alldeles utmärkt med dess kontinentella närhet. Allt som ligger inne i skogen efter motorvägskörning på 4 timmar kan aldrig vara centralt, oavsett hur mycket man låtsas.

the godfather

Inlägg av the godfather »

jag säger det igen. dmf-terrängen är mest turneringsvänlig av den vi har. allt ser likadant ut oavsett bord. så vart det än hamnar, så låt etc gå på dmf terräng, och låt vanlig turnering spela på annan terräng :)
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Skriv svar