Nullifies?
Nullifies?
Om man har två SW-trollisar, får bägge försöka ta bort ett trolleri med sitt runic weapon? Om en trollis har en Wolf Tail Talisman, har han först ett 4+ med vapnet och sedan en 5+ för svansen?
Kan man överhuvudtaget ha två försök till Nullify mot en power?
Kan man överhuvudtaget ha två försök till Nullify mot en power?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Re: Nullifies?
enda gången du får försöka mer än en gång är om du har wolf tail talisman. Om du har två trollisat med 4+ dispel får en försöka men sen får du försöka med varje talisman i varje påverkad enhet.
Exempel:
Thunderwoves med lord och en trollis, båda har talisman. Då blir det först 4+ (om han är inom 24) sen 5+ och sen ett 5+ till.
Sjukt brutet och efterblivet men det är så reglerna är skrivna.
Exempel:
Thunderwoves med lord och en trollis, båda har talisman. Då blir det först 4+ (om han är inom 24) sen 5+ och sen ett 5+ till.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
-
spankedsurfer
cadelin skrev:enda gången du får försöka mer än en gång är om du har wolf tail talisman. Om du har två trollisat med 4+ dispel får en försöka men sen får du försöka med varje talisman i varje påverkad enhet.
Exempel:
Gammal tråd, men bättre återuppliva den än att spamma med ny tråd för samma fråga?
Är det fortf så att om man har två stycken wolf tail talismans i samma grupp så får man slå två stycken 5+ för att nullify tex en Bolt of Tzeench där uniten i fråga är main target?
Får man slå två 5+ om man drabbas av Blood Lance (Librarian har targetat en bil, enheten med de två Wolf Tail Talismans råkar stå bakom och därmed också blir träffade)? Nullifieras då hela blood lancen så att inte heller bilen träffas, eller hoppar den bara över nämnda enhet?
Får jag använda Wolf Tail Talisman för att testa nullify "Nullzone", när slår jag isf tärningen? När spellen kastas (uniten är inom 6" och påverkas därmed" eller när jag ska slå mitt invul-save (faktiskt då själva spellen ger effekt så att säga)..
Ska leda en turnering inom några veckor och vill reda ut några saker som jag misstänker kommer dyka upp.
Otroligt tacksam för svar!
--Fredrik
Just Bolt of Tzeentch (och alla andra förmågor och grejer i Daemon-codexen) är inte psychic powers.spankedsurfer skrev:Är det fortf så att om man har två stycken wolf tail talismans i samma grupp så får man slå två stycken 5+ för att nullify tex en Bolt of Tzeench där uniten i fråga är main target?
Det står inget i FAQn, så det verkar som att man får två försök.
Nullzone når 24". Bra fråga, jag anser ju att det inte är förrän de faktiskt ska slå om ett lyckat invo-save som de påverkas av Nullzone, men det är tyvärr inte definierat hur man räknar. Sen är ju inte Nullzone i sig något under av tydlighet, man skulle kunna hävda att man mäter upp vilka enheter som är inom 24" direkt när man kastar den, och de enheterna måste sedan slå om saves. Spelar man på det sättet skulle man antagligen få använda sin svans direkt.spankedsurfer skrev:Får jag använda Wolf Tail Talisman för att testa nullify "Nullzone", när slår jag isf tärningen? När spellen kastas (uniten är inom 6" och påverkas därmed" eller när jag ska slå mitt invul-save (faktiskt då själva spellen ger effekt så att säga)..?
-
spankedsurfer
Sorry, 24" är det såklart..HeadWar skrev:Just Bolt of Tzeentch (och alla andra förmågor och grejer i Daemon-codexen) är inte psychic powers.spankedsurfer skrev:Är det fortf så att om man har två stycken wolf tail talismans i samma grupp så får man slå två stycken 5+ för att nullify tex en Bolt of Tzeench där uniten i fråga är main target?
Nullzone når 24". Bra fråga, jag anser ju att det inte är förrän de faktiskt ska slå om ett lyckat invo-save som de påverkas av Nullzone, men det är tyvärr inte definierat hur man räknar. Sen är ju inte Nullzone i sig något under av tydlighet, man skulle kunna hävda att man mäter upp vilka enheter som är inom 24" direkt när man kastar den, och de enheterna måste sedan slå om saves. Spelar man på det sättet skulle man antagligen få använda sin svans direkt.spankedsurfer skrev:Får jag använda Wolf Tail Talisman för att testa nullify "Nullzone", när slår jag isf tärningen? När spellen kastas (uniten är inom 6" och påverkas därmed" eller när jag ska slå mitt invul-save (faktiskt då själva spellen ger effekt så att säga)..?
Vore skönt få fler åsikter om det! Samma med Blood Lance, nullifieras hela spellen?
Visste faktikst inte att Bolt of Tzeench inte var en spell.. aldrig mött demonerna. Så dom drar aldrig psychic test och kan därmed inte bli Hoodad?
- Jimmy Johansson
spankedsurfer skrev:Sorry, 24" är det såklart..HeadWar skrev:Just Bolt of Tzeentch (och alla andra förmågor och grejer i Daemon-codexen) är inte psychic powers.spankedsurfer skrev:Är det fortf så att om man har två stycken wolf tail talismans i samma grupp så får man slå två stycken 5+ för att nullify tex en Bolt of Tzeench där uniten i fråga är main target?
Vore skönt få fler åsikter om det! Samma med Blood Lance, nullifieras hela spellen?
Visste faktikst inte att Bolt of Tzeench inte var en spell.. aldrig mött demonerna. Så dom drar aldrig psychic test och kan därmed inte bli Hoodad?
Gällande Blood Lance försvinner hela spellen om en Talisman lyckas. Nullzone är lite udda, men jag har iallafall spelat som så att man faktiskt får använda talismanen mot den, då den faktiskt kommer påverka enheten.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Stämmer, alla skyttegrejer i daemoncodexen är shooting attacks. De behöver inga test och kan inte få perils eller blockas av hoods/talismans. Som jag ser det så finns två skäl till varför det är så. Dels så vore det löjligt om daemons kunde få perils, och dels så skulle man kunna blocka dera enda vettiga skytte med hoods, vilket skulle göra att arméer med libarian autovinner mot dem (gör de ju nästan ändå tack vare null-zone iof)Visste faktikst inte att Bolt of Tzeench inte var en spell.. aldrig mött demonerna. Så dom drar aldrig psychic test och kan därmed inte bli Hoodad?
De påverkas när spellen kastas och får testa dispella oavsett om de ska slå saves eller inte. Annars är det som att säga att doom påverkar dem först när fienden får rerolla sina wounds.HeadWar skrev:Just Bolt of Tzeentch (och alla andra förmågor och grejer i Daemon-codexen) är inte psychic powers.spankedsurfer skrev:Är det fortf så att om man har två stycken wolf tail talismans i samma grupp så får man slå två stycken 5+ för att nullify tex en Bolt of Tzeench där uniten i fråga är main target?