Jag tänkte posta saker jag gör och fråga hur man målar.
Först ut är vad som ska bli en Battle Psyker Squad. De behöver bara lite laspistols. Några har (alla är inte med på bilden) redan, andra har i hölster, de sista vill också ha! Skrik till om ni har laspistolarmar över! De kommer sedan ingå i min DKoK armé så fort jag byggt de en värdig overseer. Det är flagellenter med minimala konverteringar, men jag tror de ska duga. I bakgrunden syns en präst som skäms lite över hans långa överkropp (och kanske även svärd...) så han gömde sig en bit bak.

Mitt huvudprojekt nu får nog anses vara lite semi-hittepå-pre-heresy-TSs. Jag kör de som GKs med rätt vapen rakt av. Som det ser ut nu blir de Purifiers och sedan kör jag tills vidare med mina DKoK som henchmentroops.
Så jag bygger lite sådana och målade lite rött för att se hur jag ville ha saker och ting. Jag målar väldigt sällan och har nog inte målat klart en armé sen jag blev myndig.
Jag körde på med lite Burnt Cadre Red, sen Gory Red och sist Flat Red. Smackade på lite Black Ink längs kanter och insjunkningar, sen lite Flat Red igen och till sist Red Ink, tunt över hela. Det verkar ganska lätt och jag tyckte det blev ganska ok.

Så jag började måla första killen.

Han har precis fått lite Gory Red på sig. Basen är bara Bleach Bone och en Marrow Brown Ink för att testa, lite tveksam till det. Någon som har ett enkelt recept för ökenbas?
Tanken är att kjolarna ska vara beigea men mera åt det vita än bruna hållet. Vet inte riktigt vilken färg jag vill utgå ifrån och om jag ska försöka washa eller börja mörkt och highlighta mig upp, vad är enklast och snyggast? Övriga detaljer kommer framförallt att gå i guld, ska bara klura ut hur man målar sånt också. Scaraber, ögon och svärd blir gröna. Frågan är om även purity sealsvax ska vara grönt?
En färgbeställning ska gå iväg snart så ska gubbe nr.1 snart stå modell åt resten av squaden:

Och alla tillsammans vill sedan åka en bil!

Även hunden får följa med!

Hunden kommer nog få vara en DHInq, eftersom jag inte kommer ha några andra Terminators med så gör det kanske inte så mycket att han är CP-stor fast han bara har SoT 3. Väntar på hans armar och shoulder pads när jag fick syn på:
http://cgi.ebay.com/Egypt-Style-Galacti ... 4aac1b916e
Men tycker Power Armor varianten var snyggare så låter nog Terminatorn stå som den gör.
Sist ut för natten är påbörjade Harlequins till ett skirmishspel som nån har gjort som vi eventuellt tänkt spela något. Egentligen var det ett infall att köpa Chaos sorcen och bygga nåt av, ifall det verkligen passar som en Shadow Seer vetifan, men den var fin och jag ville göra nåt av det. Kanske var lite inspirerad av han den där fartdåren också.

Mer att följa... förhoppningsvis!