Assault and Defensive Grenades
Äsch mitt fel läste lite fel i ditt första i lägg angående psychotroke och rad grenades, så anser vi samma sak så det är ingen diskussion. Dock angående defensive grenades så vad jag tycker att man kan dra för slutsatse av GK-faq är att IC med granater räknas fortfarande som en del av enheten (för annars om man inte basar någon med IC:n som har rad eller psychotroke så skulle det inte bli någon effekt med tolkningen att enheten och IC räknas som olika enheter detta säger ju FAQ att så inte är fallet) så därför räknas IC in i enheten och om han har defensive grenades så har enheten defensive grenades. Därför så alla modeller som assaultar den enheten erhåller inga bonus attacker.
Re: Assault and Defensive Grenades
OK, då förstår jag hur du tänker.
Jag anser dock att det är en lite för långtgående tolkning av FAQ-svaret. Att charga en enhet och inte komma i kontakt med en IC i den är hyggligt ovanligt i och med GW:s FAQ angående react och pile-in för karaktärer. Det kan absolut hända, men jag tror inte att det finns i GW:s världsbild. Generellt verkar de inte ha en tanke på att närstrider kan bli avancerade med tanke på hur de har skrivit kring t.ex. hur man flyttar in i närstrid eller hur multiple combats förklaras.
Jag anser dock att det är en lite för långtgående tolkning av FAQ-svaret. Att charga en enhet och inte komma i kontakt med en IC i den är hyggligt ovanligt i och med GW:s FAQ angående react och pile-in för karaktärer. Det kan absolut hända, men jag tror inte att det finns i GW:s världsbild. Generellt verkar de inte ha en tanke på att närstrider kan bli avancerade med tanke på hur de har skrivit kring t.ex. hur man flyttar in i närstrid eller hur multiple combats förklaras.
-
Johannesson
Re: Assault and Defensive Grenades
Trist att GW inte formulerar sig konsekvent alltid, men jag noterade just en liten mening i DE codexen:
Inte mycket lönt att skriva det allra sista om inte det är ett undantag från hur det vanligen fungerar. Inte mycket lönt, vill säga, om det inte varit GW som ibland får för sig att skriva ut en förtydling och ibland inte...Codex Dark Eldar, p58 skrev:Phantasm Grenade Launcher: [...] A model with a phantasm grenade launcher counts as having both assault and defensive grenades, as does any squad he joins.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
- speedfreek
Assault and Defensive Grenades
Samma med baronens Stealth, som är till honom + enhet, men sen har dum-GW FAQat vanlig Stealth helt tokigt...