Direforz cup 2011
Re: Direforz cup 2011
Två små önskemål:
- Ta hemskt gärna med egna sovgrejer, eftersom det suger att sova rakt på golvet eller på en jacka (jag vet exakt hur det känns, för jag gjorde det förra året)
- Skicka gärna in era armélistor i Excelformat, så jag kan sitta o klippa o klistra hejvilt o kanske rentav hinna slänga ihop en fil med alla listor och publicera innan turneringen drar igång
That's that!
- Ta hemskt gärna med egna sovgrejer, eftersom det suger att sova rakt på golvet eller på en jacka (jag vet exakt hur det känns, för jag gjorde det förra året)
- Skicka gärna in era armélistor i Excelformat, så jag kan sitta o klippa o klistra hejvilt o kanske rentav hinna slänga ihop en fil med alla listor och publicera innan turneringen drar igång
That's that!
The lord giveth. The lord taketh.
mickied skrev:
Hahaha. Klåp...
I så fall får jag hålla mig till grunden. Vanliga hederliga avrundningsregler och halva poäng kan fås
Personligen tycker jag bara det blir krångligt med halva poäng, så jag är helt för att man avrundar som vanligt och bara kan få hela.. det är välan bara att ändra exemplet och posta en gång så alla är med på vad som gäller (och kanske också gå igenom det vid samlingen) så det inte blir några frågetecken.
Så kan man ju faktiskt göra. Jag coachar!Olov skrev:mickied skrev:
Hahaha. Klåp...
I så fall får jag hålla mig till grunden. Vanliga hederliga avrundningsregler och halva poäng kan fås
Personligen tycker jag bara det blir krångligt med halva poäng, så jag är helt för att man avrundar som vanligt och bara kan få hela.. det är välan bara att ändra exemplet och posta en gång så alla är med på vad som gäller (och kanske också gå igenom det vid samlingen) så det inte blir några frågetecken.
Nu är det slutvelat. Man kan bara få hela poäng, rakt av.
Några till synes enfaldiga frågeställningar som jag möjligen låter mig förbryllas över.mickied skrev:[1. Men for the slaughter!
Deployment: Kvartar Betyder det Spearhead enligt regelboken eller kvartar med pushback? Bara kvartar utan restriktioner?
Uppdrag: Bestäm randomly vilken kvart som är målet för matchen. Den kvart som blir aktuell ska spelaren ha så många UNITS som möjligt inom i slutet av matchen. En(1) slumpmässigt vald kvart efter deployment?
Lika många units i den aktuella kvarten i slutet av matchen ger 4-4
Vinst med två units ger 6-2
Vinst med tre eller mer units ger 8-0
2. Fear and nothing in las carnage.
Deployment: 12 tum in (modda lite om bordet är kortare eller längre än standard)
Uppdrag: D3+2 objektiv som placeras av spelarna (separat roll-off om vem som placerar första) Enligt Seize ground i regelboken eller bara i ingen mans land?
Lika många objektiv i slutet av matchen ger 4-4
Vinst med ett objektiv ger 6-2
Vinst med två objektiv eller fler ger 8-0
3. I sence a disturbance in the warp…
Deployment: Kvartar Se ovan.
Uppdrag: Ett objektiv i mitten av varje kvart. Flest objektiv vinner.
Lika många objektiv i slutet av matchen ger 4-4
Vinst med ett objektiv ger 6-2
Vinst med två objektiv eller fler ger 8-0
4. There is a sorcerer in the woods.
Deployment: Deployment: 12 tum in (modda lite om bordet är kortare eller längre än standard)
Uppdrag: Den som har flest scoring units inom 12 tum från mitten i slutet av matchen har vunnit. Markerar vi mitten från start eller vid matchens slut? Enheter helt innanför 12", majoritet eller slump?
Lika många scoring units inom 12 tum från mitten i slutet av matchen ger 4-4
Vinst med en scoring unit ger 6-2
Vinst med två scoring units eller fler ger 8-0
5. A matter of life or doom.
Deployment: Kvartar Se ovan.
Uppdrag: Ockupera så många kvartar som möjligt i slutet av matchen. Egen kvart räknas. Endast scoring units kan ta kvartarna. Ockupera mer än en? Enheten helt innanför, majoritet eller slump?
Lika många scoring units i en kvart i slutet av matchen ger 4-4
Vinst med en kvart ger 6-2
Vinst med två eller flera kvartar ger 8-0
Härligt att se namngivna annorlunda uppdrag!
Edit - bra om man läser uppgifterna om uppdrag...
Senast redigerad av 1 Bulgrim, redigerad totalt 21 gånger.
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
Jag har också en fråga på mission 5: är det möjligt att kontesta kvartar?
Uppdrag:
- Alla uppdrag har random game length enligt grundreglerna. Tar det slut om jag blir wipead i fjärde, eller får min motspelare fortsätta att lösa uppdrag?
- Avstånd till objektiv mäts från mitten.
- Majoriteten av figurerna i en unit måste stå inom en kvart för att kunna ta den eller räknas som att stå i den.
-Contest av objektiv kan göras med alla sorts units
- Alla uppdrag har random game length enligt grundreglerna. Tar det slut om jag blir wipead i fjärde, eller får min motspelare fortsätta att lösa uppdrag?
- Avstånd till objektiv mäts från mitten.
- Majoriteten av figurerna i en unit måste stå inom en kvart för att kunna ta den eller räknas som att stå i den.
-Contest av objektiv kan göras med alla sorts units
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
Det är bra att ni frågar, så att det inte blir några onödiga otydligheter.
Första tråden är nu uppdaterad med förtydligande information.
Första tråden är nu uppdaterad med förtydligande information.
Hej, du har tidigare påpekat att det behövs fler bord. Vi är ett gäng ifrån Örebro som har några extra.
Du får gärna höra av dig om det fortfarande behövs;
Jakobklarsten@hotmail.com
Mvh
Jakob
Du får gärna höra av dig om det fortfarande behövs;
Jakobklarsten@hotmail.com
Mvh
Jakob
Ovan villkor kommer ju göra denna turnering lite mer ovanlig och spännande-Contest av objektiv och kvartar kan göras med alla sorts units, förutom dedicated transports.
/Richard.
Jag tror också att det kan bli hippt. Det blir roligare om inte alla små, billiga och snabba enheter avgör lika mycket tror jag.Tirumbar skrev:Ovan villkor kommer ju göra denna turnering lite mer ovanlig och spännande-Contest av objektiv och kvartar kan göras med alla sorts units, förutom dedicated transports.
/Richard.
Det ska bli kul att testa lite nya grepp o se hur det utvecklar sig