egge skrev:Om en figur ser en annan figur, vilket är meningen med femte versionen, och motståndaren protesterar mot att man får skjuta så är det sjukt dålig stil. Jag ser det som en självklarhet på samma sätt som infanteri får gå 6" och att man använder sitt BS för att skjuta och inte siffran 1.Jag ser inte sådant som mygel. En dreads kropp täcker, inte luften under den. Jag tycker det hade varit bättre om det hade varit cylindrar som sprungit runt på brädet, mycket bättre, men det är faktiskt inte det så jag tycker man skall inte klaga på en sådan fundamental regelgrej. Ser man får en skjuta
Träd är okej att frångå TLOS men för dreads är det inte okej..egge skrev:Jag struntar i trädens position totalt och fordon och monster bakom/i skog får 5+ cover och vanliga köttbitar får 4+.
Mina dreads med höftskynke blir mycket bättre iofs, har jag fuskat och konverterat till mig fördelar nu?
TLOS har så många brister att dark angels codexen ter sig som en välskriven och balanserad variant av space marines i jämförelse. Vill min motståndare frångå den lite och spela med cylindrar gör jag det gärna.
(snälla swFAQ, skriv in en rekommendation på det)