När jag tittade på det så tror jag att kompen inte räcker med tabellen. Så jag kom på tanken att kombinera med att öka på den snällaste listans VP. Att ta VP är oftast svårare med en snäll lista än en som är hård.Gonka Koff skrev:Jag fattar inte varför man ska multiplicera med 1,2?
Jag är heller inte speciellt förtjust i VP, tycker att det är ett ganska trist mission som man spelat sjukt många gånger. Om man absolut vill ha det med kanske man kan tänka sig att ha ett tak på samma poängsumma som secondary. Detta för att minska fördelen med enkelspåriga powerlistor.
Angående VP så tycker jag inte det gör någon skillnad om vi kör Primary upp till 8 poäng, secondary upp till 4 poäng och VP 12 poäng eller om vi kör ett VP system för att klara primary. Skillnaden är minimal, i mitt huvud. Du måste ta objektiv för att klara av att vinna stort i båda systemen. Spelar vi med VP så tror jag kompen funkar på det sätt folk har velat ha det. Spelar vi inte med VP på primary så blir det en klassisk att den med lägre komp inte kan få 20-0 och as-raped om de möter någon med hög komp.