Iron hands terminators ok?
-
Claimh_Solais
Re: Iron hands terminators ok?
Vart har du läst att Iron hands har få termis ?
tycker dom borde ha många dom är ju polare med Adeptus Mechanicus så dom borde ha bra tillgång till termosar
men som sagts kör med SW codexen den kan nog passa rätt bra
annars blir det nog förvirade för motståndaren, lätt att man inte tänker på att det är ett termis när man ser ett gäng vanliga marines med hammare liksom
tycker dom borde ha många dom är ju polare med Adeptus Mechanicus så dom borde ha bra tillgång till termosar
men som sagts kör med SW codexen den kan nog passa rätt bra
annars blir det nog förvirade för motståndaren, lätt att man inte tänker på att det är ett termis när man ser ett gäng vanliga marines med hammare liksom
- speedfreek
I 3rd ed kom det "mini-codex" till en massa rymdnmarinkårskapitel.
Ett av dem var Iron Hands och de hade bl.a en tech marine med ledar-stats och serganter med termos.
Ett av dem var Iron Hands och de hade bl.a en tech marine med ledar-stats och serganter med termos.
Åh Bionics. Coolest eveeeer.speedfreek skrev:I 3rd ed kom det "mini-codex" till en massa rymdnmarinkårskapitel.
Tanken var ju att göra så att dom ser ut att ha artificier armour, där av sitt 2+ save, inga andra vanliga marines som kan ta det.
SW Boken kan jag förstå att folk kan tycka man kan använda, men blir ju tok fel, tactical squads utan heavy weapons!
@Claimh_Solais: Efter Istvaan V, där nästan hela 1a kompaniet vart slaktat, har dom få terminators och dreadnoughts kvar.
Men blir väl kanske så att jag helt enkelt får köra en hel enhet med termisar. kanske gör mark 3 killarna till någon veteran squad.
Finns väl mycket värre brott som har spelats genom sveriges turneringar, star wars armé, var det inte någon fin armé som vann best painted på gothcon senast, där dreadnoughts var byggda av killakans? Inget illa mot ni som spelade dom, sjukt fina armér.
SW Boken kan jag förstå att folk kan tycka man kan använda, men blir ju tok fel, tactical squads utan heavy weapons!
@Claimh_Solais: Efter Istvaan V, där nästan hela 1a kompaniet vart slaktat, har dom få terminators och dreadnoughts kvar.
Men blir väl kanske så att jag helt enkelt får köra en hel enhet med termisar. kanske gör mark 3 killarna till någon veteran squad.
Finns väl mycket värre brott som har spelats genom sveriges turneringar, star wars armé, var det inte någon fin armé som vann best painted på gothcon senast, där dreadnoughts var byggda av killakans? Inget illa mot ni som spelade dom, sjukt fina armér.
Yes, mina förra Iron Hands byggdes när dom reglerna kom. Om dom ändå kunde göra samma sak igen, med mer än bara BA, SW, BT och DA.speedfreek skrev:I 3rd ed kom det "mini-codex" till en massa rymdnmarinkårskapitel.
- speedfreek
Jag har inget emot att spela mot extrakonvererade gammeldags gjutjärnsrustningsmarines som terminators,
men jag anser att det principiellt är en annan typ av "wysiwyg-brott" än de exempel du nämner.
men jag anser att det principiellt är en annan typ av "wysiwyg-brott" än de exempel du nämner.
True...
Har köpt en låda terminators nu, så får bli en enhet med bara terminators... Så får Ferrus Manus bli grinig...
Tack alla för era bra synpunkter.
Har köpt en låda terminators nu, så får bli en enhet med bara terminators... Så får Ferrus Manus bli grinig...
Tack alla för era bra synpunkter.
hejja cavonius, kul att du är på g tillbaks! 
Det är väldigt stor skilnad på mk3 rustningen och en modern terminatror.
Man måste nog vara väldigt duktig för att komma undan med det.
(Inget är ju omöjligt det omöjliga tar bara mycket längre tid)
Man måste nog vara väldigt duktig för att komma undan med det.
(Inget är ju omöjligt det omöjliga tar bara mycket längre tid)
You know it!pära skrev:hejja cavonius, kul att du är på g tillbaks!
Jo visst är dom stor skillnad, men lite kan man ju...