Jag hade tänkt börja med Black Templars men jag undrade om det är svårt att måla dem? På bilder ser de ganska avancerade ut och vill helst få till ett ganska bra resultat.
Har målat lite orker innan så jag kan måla halv bra.
Senast redigerad av 1 Pistolmannen, redigerad totalt 12 gånger.
Kan man få till en snygg vit färg på rustningen och bra övergångar på deras kåpor så borde det gå ganska lätt. Vita kåpor är något man bör hålla sig borta ifrån, eftersom det är rätt svårt att få snygga övergångar med vitt.
Tips för vitt: grunda det som ska bli vitt med antingen den ljusgråa eller beiga Foundationfärgen. Sedan highlightar du upp till vitt.
Kåpor: hitta en bra komplementfärg till svart och vitt som även passar med bakgrunden. Måla en basic kåpa, se om någon av Washerna hjälper till att skugga och binda ihop färgerna.
Lycka till!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Det är helt klart värt det! Inte nog med att du får massa vapen man i vanliga fall saknar. Du får dessutom bits till att pimpa dina övriga modeller och sätta en unik prägel på dem. Plus att det är kul o bygga :p