Hur målar man enklast Deathwing Terminators?
Re: Hur målar man enklast Deathwing Terminators?
najs, tror jag har foundation-röd redan.
var kan kan man köpa lite roligare baser som inte kostar skjortan?
helst inomhus tema, spacehulk golv eller så. (finns den på wayland-games så är det ett + =)
var kan kan man köpa lite roligare baser som inte kostar skjortan?
helst inomhus tema, spacehulk golv eller så. (finns den på wayland-games så är det ett + =)
Inte för att jag har någon chans att nå upp till den här standarden, men det är något liknande den här färgen jag strävar mot i alla fall.

De där ser nästan gråa ut, Gryphonne Sepia går betydligt mer mot det rödbruna hållet. Den röda tror jag du kommer hyfsat nära med Mechrite Red. Kanske Orkhide Shade till det gröna? Med reservation för att jag aldrig har använt den, så jag vet inte hur den ser ut i verkligheten.
-
the godfather
Eftersom du inte observerat det. Malleus, du har pm.
Jag startar mina wh med vita spray, därefter gryphone sephia. Jobbar sen upp en ljus färg från tausept ocra med ökande halt vitt.
Har ju en hög AoBR termisar liggande så ska ta och göra en provmodell med vit spray + gryphon sepia som grund (och kanske en med devlan mud oxå), bra förslag allihopa.. nästan 
hoppas inte alla färger som legat ett tag har stelnat =D
hoppas inte alla färger som legat ett tag har stelnat =D
färgerna var på G att torka, finns det en GW -> Valejo färgkonverterare någonstans? mina få Valejo färger mår hur bra som helst, mina GW färger mår inte lika bra...
spraya skullwhite, washa gryphon sephia, måla lite rött o grönt och sen all armor i ben vit färg blev rätt bra, behöver hitta lite fler ställen som man kan måla grönt/rött utan att det stör deathwing färgerna...
spraya skullwhite, washa gryphon sephia, måla lite rött o grönt och sen all armor i ben vit färg blev rätt bra, behöver hitta lite fler ställen som man kan måla grönt/rött utan att det stör deathwing färgerna...
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Blir antagligen något liknande detta till slut:
130 Belial, Master of the Deathwing/Twin Lightning Claws
145 Librarian
270 5 Deathwing Terminators/5x Thunder Hammer + Storm Shield/Apothecary/Standard Bearer
225 5 Deathwing Terminators/4x Lightningclaws/Chainfist/Heavy flamer
245 5 Deathwing Terminators/Cyclone Missile Launcher/2x Chain Fist/3x Powerfist/5x Stormbolter
245 5 Deathwing Terminators/Cyclone Missile Launcher/2x Chain Fist/3x Powerfist/5x Stormbolter
Models in Army: 32
Total Army Cost: 1750
Komp: 71
med möjlighet att byta ut lightningclaws enheten mot 3st HB/Typhoon speeders i framtiden.
men så få gånger jag spelar per år känns det inte så jobbigt =D
enda jag inte är säker på ännu är vad belial ska ha för vapen, men eftersom han och libben är de enda som har WS5 och I5 så kändes Lightningclaws minimalt roligare...
sen får jag väl måla upp lite powerswords till serganterna oxå så jag KAN ha 1 powersword i varje squad, men jag vet inte om det är värt det istället för fistar. kanske blir snyggare med serganter med annat vapen, men då hade ju claws sett fräckare ut...
130 Belial, Master of the Deathwing/Twin Lightning Claws
145 Librarian
270 5 Deathwing Terminators/5x Thunder Hammer + Storm Shield/Apothecary/Standard Bearer
225 5 Deathwing Terminators/4x Lightningclaws/Chainfist/Heavy flamer
Models in Army: 32
Total Army Cost: 1750
Komp: 71
med möjlighet att byta ut lightningclaws enheten mot 3st HB/Typhoon speeders i framtiden.
men så få gånger jag spelar per år känns det inte så jobbigt =D
enda jag inte är säker på ännu är vad belial ska ha för vapen, men eftersom han och libben är de enda som har WS5 och I5 så kändes Lightningclaws minimalt roligare...
sen får jag väl måla upp lite powerswords till serganterna oxå så jag KAN ha 1 powersword i varje squad, men jag vet inte om det är värt det istället för fistar. kanske blir snyggare med serganter med annat vapen, men då hade ju claws sett fräckare ut...