Trolla med Gift of Chaos

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
LillePer

Trolla med Gift of Chaos

Inlägg av LillePer »

Jag kom på en liten galen idé som är sjukt dålig men ganska rolig.
En land raider med ahriman, tzeentch sorc. och 1k sons squad. dvs 7st Gift of chaos (Kan kasta två var spells som tzeentch och A. kastar 3.)
Kan de targeta olika enheter när de är i en squad. (ingen shooting, kräver ju inte LoS, dvs, fungerar som Doom)
Om ja: Hur får de charga?

Jag anser att de får kasta hejvilt på olika mål, (även en vanlig sorc på två olika squads) och att de inte påverkar deras charges alls.

Tankar på det?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Så tycker jag med. Att chargé på vad du vill

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Trolla med Gift of Chaos

Inlägg av HeadWar »

Är det något fel på min CSM-codex? Jag kan inte hitta att Mark of Tzeentch skulle göra att man får använda två powers per runda.

Jag tycker dock att det är en rolig idé, och det verkar helt klart som att man får sprida ut trollandet hur man vill. Eftersom man gör den i början av rundan så kan jag verkligen inte se varför den skulle påverka vad man får skjuta på eller chargea.

Toastern

Inlägg av Toastern »

Står i första stycket på sidan 88 som är sidan som beskriver psychic powers.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Aha. Jag älskar när de smyger in extra viktiga regler på en plats på sidan där de i normala fall har flufftext...

(Och jag förstår fortfarande inte hur "two powers" kan bli "the same power twice".)

Henke

Inlägg av Henke »

HeadWar skrev:Aha. Jag älskar när de smyger in extra viktiga regler på en plats på sidan där de i normala fall har flufftext...

(Och jag förstår fortfarande inte hur "two powers" kan bli "the same power twice".)
Chaos SM FAQ:n är tydlig på det.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Vilket är sjukt synd eftersom Mephiston blir helt sned...

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag håller med om att de får slänga och charga hejvilt. Men fy sjutton vad dåligt det är att bygga en sån lista när powern måste användas i början av rundan.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Henke skrev:
HeadWar skrev:(Och jag förstår fortfarande inte hur "two powers" kan bli "the same power twice".)
Chaos SM FAQ:n är tydlig på det.
Nej. FAQn är tydlig med att Ahriman kan göra det, eftersom han kan göra "three psychic tests" per runda, till skillnad från Tzeentch-nissar som kan använda "two powers".

(Sen är jag fortfarande inte övertygad om att det verkligen är meningen att Ahriman ska kunna göra det heller, men eftersom "John 'yakface' Regul and his FAQ ruling council" har bokstavstolkat det så så har GW bestämt att det var så de menade från början.)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Står extra tydligt i swefaq:en, men jag tycker inte att det borde vara så. Dock så är det fritt fram så länge det inte ändras.
Alexander Merinen

Skriv svar