Missions

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Mortarion

Re: Missions

Inlägg av Mortarion »

Skall bli intressant att se hur det här fungerar. Känns som att det kommer att bli en väldigt massa 20-0:or, fast modifierade av komp-bonusen, vilket innebär att kompen får mer betydelse. (Vilket är bra.)

En fråga: Är det är "standard missions" så att matchen slutar direkt när motståndaren dör, eller är det någon annan typ av missions, så att man får spela klart hela matchen?

the godfather

Inlägg av the godfather »

2 spearhead, 2 dawn of war men bara en pitched battle. skulle vara mycket bättre med 2 pitched battle istället för någon av de andra (helst bara en dow då)
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

the godfather skrev:2 spearhead, 2 dawn of war men bara en pitched battle. skulle vara mycket bättre med 2 pitched battle istället för någon av de andra (helst bara en dow då)
Har lagt ner en del tid på att fundera på det ska du veta. :) Jag och Pär kom fram till att vi ville köra 2 dawn of war. Om man sen kör 2 pitched battle innebär det att 4 av 5 missions spelas med långsidor och bara ett quarter. Så det här är lösningen för att slippa det...
Mortarion skrev:Skall bli intressant att se hur det här fungerar. Känns som att det kommer att bli en väldigt massa 20-0:or, fast modifierade av komp-bonusen, vilket innebär att kompen får mer betydelse. (Vilket är bra.)

En fråga: Är det är "standard missions" så att matchen slutar direkt när motståndaren dör, eller är det någon annan typ av missions, så att man får spela klart hela matchen?
Ja, jag är också mycket sugen på att se resultatet! =)
Fasen, det där med sudden death hade jag missat. Får nog säga något om det på lördagen och jag tycker att man ska få spela alla turer även om motståndaren gått och dött.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det tycker jag också, så det blir ingen SD.

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

bra med ingen sudden death!
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

egge

Inlägg av egge »

En dum fråga för en idiot...om ni använder en 0-100 kompmall...varför inte använda matcher som går 0-100 och målningsbedömning på liknande skala? Borde vara tämligen lätt? Fler objektiv än motståndaren = 50 pts. Mer än 300 vp till fördel för dig = 50 pts o s v.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Tja, mest för att jag från början gick ut med att det skulle vara 0-20 för komp och missions, det finns ingen jättedjup bakomliggande anledning.
Jag har varit rätt busy, så det har inte lagts så mycket tankeverksamhet på det på senaste, men det ska det bli ändring på snart...

the godfather

Inlägg av the godfather »

Jocke Rapp skrev:
the godfather skrev:2 spearhead, 2 dawn of war men bara en pitched battle. skulle vara mycket bättre med 2 pitched battle istället för någon av de andra (helst bara en dow då)
Har lagt ner en del tid på att fundera på det ska du veta. :) Jag och Pär kom fram till att vi ville köra 2 dawn of war. Om man sen kör 2 pitched battle innebär det att 4 av 5 missions spelas med långsidor och bara ett quarter. Så det här är lösningen för att slippa det...
booring
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag hyser dessutom agg mot Lilla Edet och motarbetar aktivt alla förslag som kommer därifrån.

Skriv svar