Tist vill också ha en tråd!
Re: Tist vill också ha en tråd!
Otroligt snygga. Jag målade ett liknande färgtema till en målartävling en gång och det tog väldigt lång tid. Orkar du måla hela armén sådär snyggt så lär du vinna en och annan best painted 
Bra där, vi vill ha mer!
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Yes plZ
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Armén tappar nog en del bonuspoäng av att inte direkt ha så mycket superkonverterat, jämfört med snajsiga temade arméer.
Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar att måla en marine, för lång tid känns det som för att jag ska vara bekväm med den tidspress jag har just nu till lincon. Tar nog iaf en 10-20 timmar känns det som per figur... nu sitter jag iofs med 2 figurer åt gången och det tar bara marginellt längre med 2 än med 1...men jag gör nog avkall på kvaliteten. =P
I morse innan jobbet var jag duktig och han måla lite på mina sista två tacticals. Siktar på att ha dem klara imorgon kväll.
Kvar att måla:
Alla fordon
1 Dread
3 Assault Marines med JP
3 Assault Marines
1 Sanguinary Guard
3 DC
Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar att måla en marine, för lång tid känns det som för att jag ska vara bekväm med den tidspress jag har just nu till lincon. Tar nog iaf en 10-20 timmar känns det som per figur... nu sitter jag iofs med 2 figurer åt gången och det tar bara marginellt längre med 2 än med 1...men jag gör nog avkall på kvaliteten. =P
I morse innan jobbet var jag duktig och han måla lite på mina sista två tacticals. Siktar på att ha dem klara imorgon kväll.
Kvar att måla:
Alla fordon
1 Dread
3 Assault Marines med JP
3 Assault Marines
1 Sanguinary Guard
3 DC
Ja du...
Du är lätt en av de bästa figurmålarna jag känner till.
Här ligger man i lä.
Här ligger man i lä.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Claimh_Solais
jaa eller hur , här tyckte man att man hade en rätt snygg BA armeRöde skrev:Ja du...
Här ligger man i lä.
- Styranimon
Sjukt snygga modeller asså! Keep continue!
Det går framåt sakta men säkert, bara 2.5 vecka kvar till Lincon med jag har iaf 8 helt lediga dar innan dess så förhoppningsvist hinner jag.
Mina sista 2 tacticals är klara förutom backpacksen som står på målarbordet tillsammans med nästa batch figurer, vilket är 2 assault marines.
Blev även klar med mina bibliotekarier, ex och kex:
Mina sista 2 tacticals är klara förutom backpacksen som står på målarbordet tillsammans med nästa batch figurer, vilket är 2 assault marines.
Blev även klar med mina bibliotekarier, ex och kex:
Tyvärr är det inte så att jag tappar hakan eller trillar av stolen. Tycker inte alls att dessa är lika effektfulla som dina röda modeller. Tycker dessutom att de är lite för "vanliga" för att vara Hjältemodiga karaktärer.
Jo du målar fortfarande asbra, men... lite för "vanliga" som sagt.
Jo du målar fortfarande asbra, men... lite för "vanliga" som sagt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag köper resonemanget, absolut. De skulle kunna se mycket mera librarian och blingiga ut, framför allt skulle de kunna mått bra av lite kablar som librarians brukar ha. Nu är de ju mest bara nån blå blood angel/grey knight hybrid, men men har man ont om tid så har man.