Svenska 40k Touren 2011
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
- theWatchman
Re: Svenska 40k Touren 2011
@Jocke: Har du någon tanke kring hur tuneringen kommer spelas?
Spelet i sin renaste form vore väl det rimligaste, okompat, hårt och tufft!
Spelet i sin renaste form vore väl det rimligaste, okompat, hårt och tufft!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Vi ska diskutera lite så snart som möjligt hade jag tänkt. Att spela det okompat är ju ett alternativ helt klart. Men å andra sidan så spelas mer än hälften av kval-turneringarna med komp, så på samma sätt kan man säga att komp är det typiska systemet för svenska turneringar. Klura lite på det.
- theWatchman
Det viktiga är väl iof att inte ge Jeppa en free win. En given sak är ju att ha killpoints i varje mission...Jocke Rapp skrev:Vi ska diskutera lite så snart som möjligt hade jag tänkt. Att spela det okompat är ju ett alternativ helt klart. Men å andra sidan så spelas mer än hälften av kval-turneringarna med komp, så på samma sätt kan man säga att komp är det typiska systemet för svenska turneringar. Klura lite på det.
Gör en viktning av alla tre systemen: subjektivt, mall och okompatJocke Rapp skrev:Vi ska diskutera lite så snart som möjligt hade jag tänkt. Att spela det okompat är ju ett alternativ helt klart. Men å andra sidan så spelas mer än hälften av kval-turneringarna med komp, så på samma sätt kan man säga att komp är det typiska systemet för svenska turneringar. Klura lite på det.
Skojar bara oavsett vad det blir så ser jag fram emot tävlingen. Skall bli riktigt kul att lira!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
AARGHH det tog fanimej halva året men nu e jag äntligen med!!
Kan man inte köra okompad fifth ed? Eller RoE?
Vart ska turneringen hållas? Jag har hört allt från GBG till Linköping...
/D
Kan man inte köra okompad fifth ed? Eller RoE?
Vart ska turneringen hållas? Jag har hört allt från GBG till Linköping...
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Grattis Daniel. 
Mer info kommer inom kort, troligen strax efter LinCon!
Mer info kommer inom kort, troligen strax efter LinCon!
Hur blir det om inget sydcon kommer hållas i år? Eller om det är samtidigt som BSK.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
antingen blir det mycket svårt att komma i top 5 på den eller mycket enkelt..egge skrev:Hur blir det om inget sydcon kommer hållas i år? Eller om det är samtidigt som BSK.
och sydcon är flyttat till en helg efter (eller före?) bsk har jag för mig.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Intressant att det har varit fyra "nya" i båda de två senaste turneringarna.