Några faktum:
*Chaos kan köpa wings/jump packs till Lords/sorcerers.
*Chaos har terminators.
*Chaos tillåter terminators att deep strike'a "på" en ikon, dvs inte scattra.
*Chaos tillåter inte enheter med wings/jump pack att deep strike'a på ikon.
Frågan:
Vad händer om jag joinar en karaktär med wings/jump pack med en enhet terminators (eller obliterators) i reserv med deep strike some entré och ställer första modellen inom 6" från en ikon.
Förslag på svar:
1. Jag får inte slå för de ihop för deras deep strike regler fungerar olika.
2. Enheter deep strike'ar som vanligt.
3. Enheten deep strike'ar som vanligt, men karaktären scattrar.
4. Det beror på vilken modell jag ställer först: terminator först - ingen scatter, karaktär först: scatter som om ikonen inte fanns.
Undrar då jag inte hittar några regler som stödjer något signifikant mer än något annat.
Joinade karaktärer och teleport homer/icons
Joinade karaktärer och teleport homer/icons
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Joinade karaktärer och teleport homer/icons
Jag skulle tro att hela enheten kommer scattra. Att joina ihop dom innan DS är ju iaf inget problem. Men det kan ju mycket väl tolkas som att det är modellen man ställer först som avgör.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag skulle tolka det som om du bara får dra nytta av teleport homer/icon om hela enheten teleporterar in, dvs alla modeller i enheten måste kunna teloportera.. Detta är dock inget som står i reglerna utan bara som jag tycker att det borde funka, och som andra saker funkar.
Det blir dock en mycket märkligt i och med att en modell flyger in och resten teloporterar in. Det är dock inget i reglerna som hindrar enheter och caracterer som alla har deepstrike att joina, oavsätt hur deras beskrivning av deepstrike är skriven i fluffen.
Det blir dock en mycket märkligt i och med att en modell flyger in och resten teloporterar in. Det är dock inget i reglerna som hindrar enheter och caracterer som alla har deepstrike att joina, oavsätt hur deras beskrivning av deepstrike är skriven i fluffen.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Kör en lite avancerad threadomancy på min egen tråd *hokus pokus*
Känns som ett koncensus är nått i tråden men att det inte finns regelstöd, finner det således lämpligt att det tas upp i SveFaQn.
Känns som ett koncensus är nått i tråden men att det inte finns regelstöd, finner det således lämpligt att det tas upp i SveFaQn.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
Uppsala - VSSU