Stackande effekter

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Seregon

Re: Stackande effekter

Inlägg av Seregon »

Jag skulle påstå att Hammerhand, Might of Titan och Furious Charge skulle ge +3S, +1I. De kan stacka iom att det är olika förmågor som ger bonusarna.

På samma sätt bör en BA Librarian kunna kasta Might of Heroes två gånger, så länge det är två olika figurer som får bonusen på +d3 attacker.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Seregon skrev:Jag skulle påstå att Hammerhand, Might of Titan och Furious Charge skulle ge +3S, +1I. De kan stacka iom att det är olika förmågor som ger bonusarna.

På samma sätt bör en BA Librarian kunna kasta Might of Heroes två gånger, så länge det är två olika figurer som får bonusen på +d3 attacker.

Håller med här, men jag förstår inte varför det finns två aktiva trådar om samma ämne...
Alexander Merinen

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

Zurken skrev: Håller med här, men jag förstår inte varför det finns två aktiva trådar om samma ämne...
Den förra handlade om Grey Knight trolleri men jag kände att jag inte ville blanda in USRs där, vilket jag gjorde här.
Verkade sluta med att det lutade åt samma håll i slutändan ändå... oh well :roll:
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

Seregon skrev:Jag skulle påstå att Hammerhand, Might of Titan och Furious Charge skulle ge +3S, +1I. De kan stacka iom att det är olika förmågor som ger bonusarna.

Köper helt argumentet att olika förmågor/wargear skulle ge bonusar som stackar.

Och i andra exemplet så borde han alltså kunna kasta MoH på samma enhet och välja vilken av dom han vill använda eftersom dom inte stackar (dvs slå 2d3 och välj den du vill ha).

Fortfarande väldigt lustigt att det står specifikt att Might of Titan och Hammerhand stackar, och varken bu eller bä vad gäller resten av sakerna.

Det enda som egentligen stärker detta, vad jag kan komma på, är från Tyranid-FAQen:
Q: If I have more than one Hive Tyrant with the Hive
Commander ability, do their bonuses to reserve rolls
stack?
A: No, the reserve roll bonuses do not stack.

Samt:
Q: Is the reserve roll bonus for having a Hive Tyrant
with the Hive Commander ability cumulative with the
reserve roll bonuses granted by a Lictor’s Pheromone
Trail and/or the Swarmlord’s Alien Cunning rules?
A: Yes.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Det jag menade med Might of Heroes är att två separata modeller (exempelvis både Librarian samt Sergeanten i enheten) får varsin +d3-modifier, inte att samma modell får bägge, eller välja den högsta.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Q. If an army has two Autarchs, does it get +2 to its Reserve rolls?
A. The player may choose each turn whether to add +1, +2 or no bonus to his reserve rolls.

Det är otroligt vanskligt att försöka generalisera någonting från GWs FAQer.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Speciellt från tyranidernas då den är sämst.... :?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

EyeGuy

Inlägg av EyeGuy »

@Seregon: Ah, missade att skriva att jag helt klart såg det på samma sätt. Sen försökte jag mest illustrera vad jag tror skulle hända om man försökte kasta den fler gånger på samma gubbe. Ber om ursäkt för det.

@HeadWar: Jag håller med. Särskilt när de verkar vara så inkonsekventa...
Visste själv inte med mig att det fanns liknande saker i andra FAQs, så tack för att du visade den.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ah, coolt, men för IGs advisors så stackar reserve-modifieringarna inte. Tack GW.

Skriv svar