Nemesis great sword
- speedfreek
Re: Nemesis great sword
Vad kostar teleport?
Tack!
Tack!
Senast redigerad av 1 speedfreek, redigerad totalt 30 gånger.
75pts.speedfreek skrev:Vad kostar teleport?
- theWatchman
Ja kommer spela så på fantasia! =)Jocke Rapp skrev:Oavsett vad det står i boken så kan jag lova att vi inte kommer spela så på svenska turneringar, det är bara trams.Yautja skrev:Äsch, ge honom Personal Teleporter så han blir Jump Infantry istället för Monstrous Creature. Du tappar lite Monstrous fördelar men får lättare Cover save och ge han Doom Fists. Sen sätter du honom i en Storm Raven, tada!
"A model with a Nemesis Greatsword re-rolls failed To Hit, To Wound and armour penetration rolls in close combat."
Som det är formulerat där är det alltså fritt fram att slå med S10 Doomfist, men få alla fördelar från svärdet; däremot får man inte +1A för dubbla vapen.
Varför är detta codex så fruktansvärt dåligt skrivet?
Som det är formulerat där är det alltså fritt fram att slå med S10 Doomfist, men få alla fördelar från svärdet; däremot får man inte +1A för dubbla vapen.
Påminner alltså om gamla goda Berzerker Glaive som gav alla fördelar om man bara hade köpte det men en massa nackdelar om man faktiskt slogs med det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är ju dock ett vapen. Känns som att man måste använda det för att få förmågan.Seregon skrev:"A model with a Nemesis Greatsword re-rolls failed To Hit, To Wound and armour penetration rolls in close combat."
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Med lite tur FAQ:as även det; annars är formuleringen ungefär som en Inquisitors Daemonblade, där vissa saker kräver att man slår med vapnet (ignore armour save/+3S/etc) men för andra räcker det med att man bara har köpt det (+3A/FnP & EW/etc).
Ja enligt reglerna så tappar han sin bonus attack för att ha två ccw. Men enligt sve-faq så får walkers aldrig den bonus attacken ändå. Så han tappar ingen attack.DHettNeck skrev:När en dreadknight tar svärdet, får den fortfarande +1A för 2 vapen? Kan den välja mellan str10 och reeroll varje runda, eller får den nyttja båda samtidigt?
Han får nöja sig med den extra attack han får av DCCW regeln. (s73 regelboken) vilken inte påverkas av vilken typ av ccw han har.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Fast det där gäller ju bara Dreadnoughts i SweFAQen, han är ett MC.Nefrums skrev:Ja enligt reglerna så tappar han sin bonus attack för att ha två ccw. Men enligt sve-faq så får walkers aldrig den bonus attacken ändå. Så han tappar ingen attack.DHettNeck skrev:När en dreadknight tar svärdet, får den fortfarande +1A för 2 vapen? Kan den välja mellan str10 och reeroll varje runda, eller får den nyttja båda samtidigt?
Han får nöja sig med den extra attack han får av DCCW regeln. (s73 regelboken) vilken inte påverkas av vilken typ av ccw han har.
Eller jump infantry.Jocke Rapp skrev:Fast det där gäller ju bara Dreadnoughts i SweFAQen, han är ett MC.Nefrums skrev:Ja enligt reglerna så tappar han sin bonus attack för att ha två ccw. Men enligt sve-faq så får walkers aldrig den bonus attacken ändå. Så han tappar ingen attack.DHettNeck skrev:När en dreadknight tar svärdet, får den fortfarande +1A för 2 vapen? Kan den välja mellan str10 och reeroll varje runda, eller får den nyttja båda samtidigt?