Renegade Enforcers

Regelfrågor och förslag på husregler
Johannesson

Renegade Enforcers

Inlägg av Johannesson »

Kan någon förklara varför följande står under Enforcers Summary Execution regel?
RENEGADES AND HERETICS: THE DEFENDERS OF VRAKS skrev:The knowledge that an Enforcer is looking over his shoulder
for the slightest lapse focuses the mind of the Champion or
Veteran. The presence of an Enforcer in a unit adds +1 to the
Leadership characteristic of the Champion or Veteran
commanding the unit but only for tests affecting that unit.
Eftersom Enforcers har Ld 10 förstår jag inte poängen med ovanstående. Tar man inte alltid Ld tests med enhetens högsta Ld? Jag hade förstått det om inte sista delen av sista meningen hade stått där, men nu är jag mest förbryllad..
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Renegade Enforcers

Inlägg av Katarsis »

Ld används ju till lite mer än bara just Leadershiptests; typ Mindwar och liknande.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Men visst är det ytterst få saker som använder individuella Ld? Använder inte nästan allting enhetens högsta Ld?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Halvar

Inlägg av Halvar »

morale checks är alltid leadership tests men leaderships är inte alltid morale tests. som rektanglar och fyrkanter.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Är det inte tvärt om? Morale är om man flyr eller inte, som är en typ av leadership test?

Halvar

Inlägg av Halvar »

det... var väl det jag skrev?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Kanske det :P
(Vad jag har för mig är att Bosspole och Icon of Chaos glory som hjälper mot morale, inte funkar mot pinning)

Halvar

Inlägg av Halvar »

precis (eller iaf bosspole, andra vet jag inte wording på) men att säga att fyrkanter inte alltid är rektanglar fastän rektanglar alltid är fyrkanter låter inte riktigt lika bra, iaf inte i mitt huvud.
Ja' än't bittä'!

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Men återigen, vad är poängen med att Champion (eller Veteran) i gruppen får +1 Ld, när Enforcern med sina Ld 10 ändå är med i gruppen och andra grupper runt omkring ändå inte får dra nytta av dessa +1 genom Renegades samt Leadership reglerna som de har. Hade övriga grupper fått del av bonusen hade jag förstått det, men nu har jag lite svårt att göra det..

(Detta gäller alltså IA5-7: Renegades and Heretics)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Poängen är väl ungefär samma som att det finns en ork mekboss med bike som får köra "flat out" och då 6" extra dvs 24".
Vad den regeln gör när man sitter på en bike är också högst oklart.

Skriv svar