Måste en Drop Pod vara rund?
Måste en Drop Pod vara rund?
Skulle det vara ok att bygga fyrkantiga Drop pods? Samma storlek så klart. Jag kan inte koma på någon regelteknisk fördel annat än minimal skillnad i utplacering av figurerna.
Re: Måste en Drop Pod vara rund?
Äsch de vanliga podsen har ju vingar ut så man kan sprida sina gubbar rätt långt, så fyrkantiga skulle nog inte vara några problem. Jag skulle säga att det viktigaste är att den är cool och kan uppfattas klart och tydligt som en droppod 
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
-
Bengtsson den yngre
Vill du inte bli misstänkt för modellopteri (ett brott som bara existerar i figurspelssverige) så bör du göra dina hemmagjorda pods mindre än orginalmodellen och absolut inte större, detta gäller även det intryck som förmedlas genom modellens form.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
mät diametern på en vanlig pod och se. sen gör fyrkanten så hörn till hörn har samma diameter diagonalt så borde du väl vara i det gröna. det borde göra att din fyrkantiga podd får plats inom den cirkel en orginalpod gör och du har en aningen mindre pod. men ändå i närheten.
- black templars @ time of ending -
Vore det en idé att sätta poden på en bas med orginal podens mått? Då borde det inte vara något problem förutom LOS. Vilket skulle ses som mest fusk, blockera mer eller mindra LOS än en vanlig. Blir svårt att få exakt samma om den ska vara fyrkantig.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Det är LoS som är det stora problemet med hembyggd pod och det är att blockera mer LoS än en vanlig pod som är mest "fusk".
Som jag misstänkte.Jocke Rapp skrev:Det är LoS som är det stora problemet med hembyggd pod och det är att blockera mer LoS än en vanlig pod som är mest "fusk".
Jävla svenskar som tvingar ETC att specificera hur hög en flygbaspinne ska vara!Bengtsson den yngre skrev:modellopteri (ett brott som bara existerar i figurspelssverige)
-
Doc Sniksnak
Poden blir iofs opentopped när man landar, men borde man inte hoppa ut 2 tum från dörrarna?Ironjens skrev:Äsch de vanliga podsen har ju vingar ut så man kan sprida sina gubbar rätt långt
Alltid spelat att gubbarna hoppar från hullet, inte vingarna.Doc Sniksnak skrev:Poden blir iofs opentopped när man landar, men borde man inte hoppa ut 2 tum från dörrarna?Ironjens skrev:Äsch de vanliga podsen har ju vingar ut så man kan sprida sina gubbar rätt långt