Jag har börjat göra några 25 mm, men är 40 mm mer rätt. Man får ju plats med lite mer på en sån bas, så de kan ju bli "snyggare". Privat spelar det ju inte så stor roll, men vad vill man se på turneringar?
Objective markers till turneringar
-
Doc Sniksnak
Objective markers till turneringar
Jag har tänkt att göra lite objective markers till mina armeer. Frågan är nu bara, vilken storlek ska de vara
Jag har börjat göra några 25 mm, men är 40 mm mer rätt. Man får ju plats med lite mer på en sån bas, så de kan ju bli "snyggare". Privat spelar det ju inte så stor roll, men vad vill man se på turneringar?
Re: Objective markers till turneringar
Storlek på Basen spelar igentligen ingen roll så länge man mäter från mitten av objektivet
försöker alltid plasera nått i mitten som symboliserar mitten av basen 
Men 40mm brukar väl vara standard antar jag men det är vad jag föredrar
dock så varierar det vad folk & fä gillar gillar
Men 40mm brukar väl vara standard antar jag men det är vad jag föredrar
dock så varierar det vad folk & fä gillar gillar
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
jag använder själv 40mm bass tycker det ser snyggare ut, och man får plats med lite saker på en sån.
becon är ganska roligt.
Någon teknisk skillnad borde det väl ha.
Även om man mäter från mitten på basen. Kan man då ställa sin figur på uppe på kanten på en 40 mm men inte en 25 mm? Kanske var en kass förklaring men jag är lite trött.
Dock anser ju jag att 40mm är helt klart trevligast!
Även om man mäter från mitten på basen. Kan man då ställa sin figur på uppe på kanten på en 40 mm men inte en 25 mm? Kanske var en kass förklaring men jag är lite trött.
Dock anser ju jag att 40mm är helt klart trevligast!
Jag anser att det inte går att mäta från mitten. Bättre att mäta från kanten. Hur stort objektivet är spelar ingen direkt roll. Det är ju lika stort för båda spelarna.
En bild säger mer än 1000 kaniner
att mäta från mitten och att mäta från kanten kan vara samma sak, man behöver bara göra sträckan kortare. inte svårt att mäta 2.5" istället för 3 från ett 25mm objektiv. eller 2.2", eller vad det nu blir, från kanten av ett 40mm objektiv. (vafan, jag anser mig vara ursäktad eftersom jag inte ätit klart frukosten än)imp skrev:Jag anser att det inte går att mäta från mitten. Bättre att mäta från kanten. Hur stort objektivet är spelar ingen direkt roll. Det är ju lika stort för båda spelarna.
Ja' än't bittä'!
Jag föredrar 5-kronor som objektiv. Jag vill helst att ett objektiv ska vara platt så att man utan problem kan ställa modeller på objektivet och att det absolut inte blockar någon LoS. Sen har jag aldrig haft problem med att mäta från mitten, om det skulle vara en millimeter fråga så kan man mäta från kanten, fast med en kortare sträcka (3"-radien)
Alexander Merinen
3"-radien blir aldrig exakt 
En bild säger mer än 1000 kaniner
I 95% av fallen spelar det ingen roll.imp skrev:3"-radien blir aldrig exakt
hmmm... point taken. Mäter man från mittpunkten så blir det kanske en fel-marginal på kanske 2mm, det har under aldrig varit ett problem under de turneringar jag spelat på.
Alexander Merinen