Top 5 mest kompade Karaktärerna

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Gonka Koff

Re: Top 5 mest kompade Karaktärerna

Inlägg av Gonka Koff »

Kan det inte vara så att vissa gubbar är populära just eftersom folk tycker att dom är coola och balla? Jag själv har fan ingen susning om mina gubbar är värda sitt pris i komp eller inte när jag bygger listor.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jacke

Inlägg av Jacke »

Gonka Koff skrev:Kan det inte vara så att vissa gubbar är populära just eftersom folk tycker att dom är coola och balla? Jag själv har fan ingen susning om mina gubbar är värda sitt pris i komp eller inte när jag bygger listor.
Det tror jag absolut. Men jag kan även tänka mig att det är tvärtom. Hur cool är egentligen Lysander? Tråkig modell och ganska trisst fluff(enligt mig) Men spelmässigt väldigt bra, och mycket prisvärd. DC Tycho är ju t.e.x skitcool, varför spelar ingen med honom?

the godfather

Inlägg av the godfather »

defcon visade tydligt att gonka har fel.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Eller så tycker jättemånga att den största och tuffaste Warbossen är störst och tuffast och att en före detta emo-vampyr-anabola-fabio med muskler utanpå kläderna är ball.

Jag spelar specialkaraktärer (när jag gör det) både pga modellen man har och för de spelmässiga effekter den ger.
Ibland tar det emot om de ger för mycket mallminus eller känns som de kommer ge en massa subjektiva minus,
men att påstå att det inte går att spela med de figurer man vill är bara fel.
Man kanske inte får vara med om man vill ha med alla sina nobz på bikes på samma gång, men det går att bygga listor med i stort sett alla figurer till alla sorters turneringar.

Och jag vill också testa att spela Herohammer.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Jacke skrev:
Gonka Koff skrev:Kan det inte vara så att vissa gubbar är populära just eftersom folk tycker att dom är coola och balla? Jag själv har fan ingen susning om mina gubbar är värda sitt pris i komp eller inte när jag bygger listor.
Det tror jag absolut. Men jag kan även tänka mig att det är tvärtom. Hur cool är egentligen Lysander? Tråkig modell och ganska trisst fluff(enligt mig) Men spelmässigt väldigt bra, och mycket prisvärd. DC Tycho är ju t.e.x skitcool, varför spelar ingen med honom?
Personligen tycker jag hans modell är bland de absolut snyggaste terminator-modellerna som har gjorts :?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

smaken är som baken, men faktum är att många (inklusive mig) spelar special karaktärer endast (eller i första hand) för vad de gör på slagfältet.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

speedfreek skrev:Eller så tycker jättemånga /.../ att en före detta emo-vampyr-anabola-fabio med muskler utanpå kläderna är ball..
Please... Say it isn't so!! :?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

hur många special charcters på top 5?

1 st mephiston (det var jag)

Jag fattar inte varför man ska sänka kompen på karaktärer bara för att folk spelar med dom. Vanilla marines behöver sin lysander för att kunna hota vargarnas underkompade TW cav. Det är det enda sättet att få in vettiga S10 attacker som inte blir rånbögmöradade. (som dreadar blir mot S10)

Mina 2 cent är att Låt folk spela med ghazkull och lysander båda dom armeerna behöver sin boost. Dock kan ni gott sänka Mephiston till 25.

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

@snot: Jag är alltid bitter till komp, har alltid varit ;)

Men det verkar som om det endast finns en väg att gå, jag tycker det är super trist atan kan nyttja alla modeller ur en codex. Det verkar mer handla om "nej den är bra så den tar vi bort" när det kommer till karaktärerna.

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Inför Defcon kände jag lika som Cadelin sa.
Först hade jag inte tänkt spela Ghaz, men sen kände jag att jag behövde faktiskt honom för att ha en chans.
Det var min enda möjlighet att kunna möta andra listors dödsstjärnor..

Nu gick det ju skit ändå för mig, fast jag hade med Ghaz, ska vi kompa honom mindre för det då?
Eller kanske berodde på att jag var dålig? Nää måste vara ghaz som är felkompad, ge han -5 istället! :D

Skriv svar