Swe FAQ och kompmall är en begränsning i systemet.paintner skrev:
det är dumt att basera ett system (SWEFAQ och Kompmall) på en begränsning i systemet.
Named characters på turneringar?
Re: Named characters på turneringar?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag tror också att en del karaktärer är bättre i kompat än okompat. "Aha! Du har abbadon? Jag har två Lash..."
Jag vill inte argumentera för att specialkaraktärer skall bort, tvärtom! De tillför mycket i armébyggande och gör att hela arméer varierar i effektivitet vilket är coolt. Samtidigt så tycker jag det hade varit mer kul om en specialkaraktär hade faktiskt tagits för att den är cool och ger variation till listbyggandet, inte bara för att det är en no brainer.
Jag vill inte argumentera för att specialkaraktärer skall bort, tvärtom! De tillför mycket i armébyggande och gör att hela arméer varierar i effektivitet vilket är coolt. Samtidigt så tycker jag det hade varit mer kul om en specialkaraktär hade faktiskt tagits för att den är cool och ger variation till listbyggandet, inte bara för att det är en no brainer.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Egge är en klok man...egge skrev:Jag tror också att en del karaktärer är bättre i kompat än okompat. "Aha! Du har abbadon? Jag har två Lash..."
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Fast den här diskussionen har ingenting med Swe-FAQ:n att göra. Vi har inga funderingar på att ta bort special characters.paintner skrev:känns som hela 'swe40k-scenen' börjar tippa lite med alla dessa diskussioner om att ta bort, lägga till eller handikappa.
vill man missförstå min mening så kan man ju göra det. men var inte riktigt så du menar som jag menade. och det tror jag framgår av min, om än förvirrade, kommentar =)Röde skrev:Swe FAQ och kompmall är en begränsning i systemet.paintner skrev:
det är dumt att basera ett system (SWEFAQ och Kompmall) på en begränsning i systemet.
- black templars @ time of ending -
Fast det är ju fortfarande som så att om man ska in och dra ännu mera röda streck i ett redan allt för röd målat system, så ska man granska ALLT
Argumentet om att man väljer SCs för att de är coola köper jag inte!
Nej fram med gräsklipparen och klipp hlea gräsmattan och spara inte ens lite i hörnen...
Argumentet om att man väljer SCs för att de är coola köper jag inte!
Nej fram med gräsklipparen och klipp hlea gräsmattan och spara inte ens lite i hörnen...
Skämtar du?
Man kan tro det, men nej fakiskt inte.
Jag anser att om det är åt det här hållet som 40k turneringarna är på väg, må det vara IA, eller SCs eller annat.
Så ska man se över allt som påverkar speldynamiken. Det är det enda rätta.
Ett hästjobb ja, men dock något som verkar behöva bli nödvändigt.
Jag anser att om det är åt det här hållet som 40k turneringarna är på väg, må det vara IA, eller SCs eller annat.
Så ska man se över allt som påverkar speldynamiken. Det är det enda rätta.
Ett hästjobb ja, men dock något som verkar behöva bli nödvändigt.
för i tiden (3rd-4th ed) så var det mycket friare, visst alla SC och all IA var alltid banade från alla turneringar. Var det så mycket sämre då än det är nu??
jag tycker inte att alla turneringar var mycket mer tävlings inrickade förr än de är nu, men jag har kanske fel....
jag tycker inte att alla turneringar var mycket mer tävlings inrickade förr än de är nu, men jag har kanske fel....
Senast redigerad av 1 Nefrums, redigerad totalt 11 gånger.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!