kmzz0r skrev:Bengtsson den yngre skrev:Jag tror att poängen här är att om folk spelar med de bra karaktärerna trots kompstraff så har kompen misslyckats i den aspekten att kompen skall ge alla spelare lika möjlighet att vinna en turnering, oavsett listsammansättning - dvs göra de dåliga valen bra.
Så allt som folk använder är felkompat?
Isåfall har vi tillslut inget kvar att spela med...
Haha! Bra där. Hur mycket "folk" finns det som kan räkna ut om något är rätt kompat? Jag har inte en susning faktiskt. Jag bygger en lista jag tycker är cool, och är skitnöjd bara jag får vara med och spela. Jag har varit med på ett trettital turneringar och är kanske helt dum i huvet, men jag har aldrig klarat av att räkna ut om min komp är "värt det".
Om jag får för mig att jag vill ha infiltrerande tacticals med furious charge, så ser jag till att Khan och Sicarius kommer med. Kompen använder jag endast för att kolla att jag får vara med.
Fast, den här tråden handlar ju egentligen inte om specialkaraktärer, eller hur? Jag får en stark känsla av att den bara skapats som ett motargument i IA-tråden.