och stort tack till arrangörerna för en som vanligt lyckad turnering.
Jag tyckte upplägget med missions var riktigt kul och bra, men vin-draw-loss systemet var ingen höjdare. Det gör det roligare för vinnaren och tråkigare för förloraren och det hände mer än en gång att man gick från 20-0 till 0-20 på att det slutade i rätt/fel runda. Det kändes som att det blev ännu mer tärningsspel än var det brukar vara.
Men det var rätt skönt att kunna slänga bort sina modeller för att vinna objektiven och inte behöva tänka på överlevnad och VP. Det var bra att ni testade, men det var inte riktigt i min smak.
Att spela utan VP är verkligen riktigt annorlunda emot vad man är van vid. Som i min tredje match då jag fortsatte att slänga in squads i en närstrid som jag visste att jag inte kunde vinna enbart för att sega ner min motståndare. Jag hade ju inget att förlora på det
Dock bör man nog inte ha så snäva poängsättningar. Jag gillade själv starkt systemet som umeå använder och JAG vill iallafall gärna arra en turnering med det nån gång, får bara som man kan övertala herr Carl
Senast redigerad av 1 Jimmy Johansson, redigerad totalt 5 gånger.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte
Det var lite ball att spela utan VP, det blir lita annat spel. Men jag vet inte om jag tycker om att man inte vet vilket mission man ska spela förens efter deploiment. Det primerar mobila armeer jätte mycket.
Det ballaste på turneringen var när jag chargade 25 orclar med 3 sentineller och vinner närstriden med 11 så att det bara står två orker kvar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!