Deathstrike Missile och Blessing of Omnissiah

Regelfrågor och förslag på husregler
Rasmus

Deathstrike Missile och Blessing of Omnissiah

Inlägg av Rasmus »

När du säger "laga missilerna", vad var tanken? Som jag tolkar reglerna (vilket för all del kan vara fel) så är det enda egentliga du kan reparera en immobilise eller en förstörd heavy bolter. Ett weapon destroyed på missilen räknas ändå som -1 på avfyrningen utan någon möjlighet att reparera den.

Flyttat från den här tråden
//moderator-Zurk
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: "Coola listor" - 1850

Inlägg av Zurken »

Varför skulle man inte kunna?

Tech priestens regel "blessing of the omnisiach" säger inte att man behöver reparera ett faktiskt dödat vapen, endast ett "Weapon Destroyed Result". De "Weapon Destroyed Results" som är alokerade till Deathstrike missilen är väl fortfarande just "Weapon Destroyed Results"?
Alexander Merinen

Rasmus

Re: Deathstrike Missile och Blessing of Omnissiah

Inlägg av Rasmus »

Min tanke var wordingen på Deathstrike
Each weapon destroyed result allocated to the Deathstrike missile whilst preparing to fire
Säger ingenting om huruvida det hjälper att prästen reparerat resultatet eller inte. Ordagrant står det att varje weapon destroyed result under tiden den har förberedd sig räknas. Det var i alla fall min tanke, ännu ett härligt fall av RaW vs RaI.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Eftersom 'repair' inte är definierat av spelets regler, så drar jag den lilla logiska slutledningen att det är samma sak som 'negera'. Men det är sant, det finns inget regelstöd för det.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Klart han borde kunna fixa missilen också
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag håller nog med Zurken om att Deathstriken under spelet gång kommer att samla på sig positiva och negativa 'tokens' som använda för att avgöra huruvida den kan avfyra in missil eller inte. Och har man en Techpriest i närheten så borde det innebära att Blessingen kar bort en 'negativ token'.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

klart att han kan reparera misilen. Detta kommer ju att hända mycket ofta, i och med att det involverar två av IG armen mest använda enheter :P
Jag lovar att bjuda på en öl varge gång det händer.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Nefrums skrev:klart att han kan reparera misilen. Detta kommer ju att hända mycket ofta, i och med att det involverar två av IG armen mest använda enheter :P
Jag lovar att bjuda på en öl varge gång det händer.
Passa dig så att det inte går för dig som det gick för joppe, stackaren skall ju bjuda halva sv40k på vars en platta öl eftersom det ser ut som om ett visst veteranlag faktiskt kommer iväg...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Så sant som det är sagt!

Heja Joppe!

Henke

Inlägg av Henke »

Någon officiell ruleing på detta? Sugen på Jeppas gratis öl på Gothcon kanske... ;)

Edit: Det står även att Techpriesten kan reparera ett fordon i base contact i stället för att skjuta. Kan hans servitors skjuta trotts detta?

Ur IG codex: "A Techpriest in base contact with a damaged vehicle in the shooting phase can attempt to repair it instead of firing, unless he is falling back or has gone to ground"

Skriv svar