Angel Encarmine och Dante?!

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Jocke Rapp
Site Admin

Re: Angel Encarmine och Dante?!

Inlägg av Jocke Rapp »

Hrm...det här låter bekant.

Jag har precis målat upp en Angels Encarmine-armé och jag har tänkt inom kort att bygga en count-as Dante i form av Castellan Zargo. Han ska ju inte vara guld såklart, men om man vill ha honom vit eller röd känns som fritt val. Det är ju egentligen specifikt sanguinary guard som är vita, inte nödvändigtvis alla i Artificier armour, själv kommer jag göra honom mestadels röd.
Om du eller någon annan hittat något fluff om broder Zargo så får du gärna höra av dig till mig.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Jocke Rapp skrev:Hrm...det här låter bekant.

Jag har precis målat upp en Angels Encarmine-armé och jag har tänkt inom kort att bygga en count-as Dante i form av Castellan Zargo. Han ska ju inte vara guld såklart, men om man vill ha honom vit eller röd känns som fritt val. Det är ju egentligen specifikt sanguinary guard som är vita, inte nödvändigtvis alla i Artificier armour, själv kommer jag göra honom mestadels röd.
Om du eller någon annan hittat något fluff om broder Zargo så får du gärna höra av dig till mig.
Hmm.. Ingen dum idé....
Hittade lite tror jag..

http://www.bolterandchainsword.com/inde ... pic=197219

Då måste jag genast fråga. Kommer han räknas som en Chapter Master eller som En count as dante?!
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det är helt upp till dig.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Eftersom det inte finns regler för någon generell chapter master så använder han reglerna för Dante, men han kommer inte vara Dante mer än i armélistan.

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Jocke Rapp skrev:Eftersom det inte finns regler för någon generell chapter master så använder han reglerna för Dante, men han kommer inte vara Dante mer än i armélistan.
Det vill säga: han är dante.

Fluff finns inte!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Olof skrev:
Jocke Rapp skrev:Eftersom det inte finns regler för någon generell chapter master så använder han reglerna för Dante, men han kommer inte vara Dante mer än i armélistan.
Det vill säga: han är dante.

Fluff finns inte!
OM man är tråkig och vill ta bort allt det som gör 40K så intressant och spännande som det är så visst

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Jag har fått en liten fundering...

Eftersom jag starkt ogillar metallfigurer. Hur "realistiskt" vore det om man byggde Chapter Master Castellan Zargo t.e.x. som någon sa här, ifrån delar av Sanguinary Guard. Bygger honom ungefär som en Sanguinary fast mer...utsmyckad o kör honom som count as dante?!

I mitt tycke borde det inte va några problem. Särskilt eftersom metall-figurer är...Blä

Tankar?!

Edit: kom o tänka på en sak. Om man kör honom som "count as". Gäller fortfarande reglen som dante har då? : att sanguinary guards går som troops ist för elite?
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Det ända som inte gäller för count-as är fluffen, ALLA regler är samma (såklart) ;)
Alexander Merinen

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Kithiva skrev:Jag har fått en liten fundering...

Eftersom jag starkt ogillar metallfigurer. Hur "realistiskt" vore det om man byggde Chapter Master Castellan Zargo t.e.x. som någon sa här, ifrån delar av Sanguinary Guard. Bygger honom ungefär som en Sanguinary fast mer...utsmyckad o kör honom som count as dante?!

I mitt tycke borde det inte va några problem. Särskilt eftersom metall-figurer är...Blä

Tankar?!

Edit: kom o tänka på en sak. Om man kör honom som "count as". Gäller fortfarande reglen som dante har då? : att sanguinary guards går som troops ist för elite?
Låter som en toppen ideé och funkar hur bra som helst
och "count as" gör att det blir en exakt kopia av Dante så alla hans special regler gäller även för din chapter master

kom bara ihåg att meddela din motstonadare att det är en "count as Dante" och inte en vanlig kapten

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Ge honom samma utrustning som metallfiguren så är det inga problem.

Plastbitzen från Sanguinary Guard lådan borde funka tokbra.

Skriv svar