skulle jag kunna få en sidhänvisning till det tack? och menar du sweeping advance eller springa ut från spelbordet?Serpent skrev:Om man läser NecronCodexen så står det väl rätt så tydligt att Necroner som sprungits ned inte får WBB..?
i regelboken står det under sweeping advance (sid40): "The destroyed unit is removed immediately. Unless otherwise specified , no save or other special rule can rescue the unit at this stage; for them the battle is over."
jag förmodar att det kan vara detta du tänker på, men jag hittar absolut ingen text i falling back sektionen som har samma specifika regel.
hittills har jag inte fått någon hänvisning till riktiga regler som säger varken bu eller bä.
så om man dör av att kasta fredliga spells som catalyst och dominion (vet inte om onslaught räknas som fredlig, det är ändå en shooting attack. en shooting attack med hippieblommor) så triggas inte on remove-specialförmågor? ingen fientlig handling har begåtts, absolut inte mer fientlig än att kriga med väldigt dödliga vapen och skjuta eller hugga ner alla polarna en kille har skaffat sen han blev tillräckligt stark för att bära en bössa.Jag argumenterade inte att en model dör vid alla tillfällen den plockas bort, jag behandlade endast tillfällen när den gör det pga en fientlig handling. Springa av planen är dock en indirekt effekt.