Ett litet projekt.
Ett litet projekt.
Jag har tröttnat på mina 30+ terminators och skulle vilja pimpa dom lite, jag tycker Dunderhammaren, skölden och huvudet känns trist, samt att jag skulle vilja få till en cloak/robe eller höftskynke på dom typ.
Skulle man, om man genom hela armén gör samma förändring, dvs använder konsekvent en annan sak som dunderhammare och en annan sköld, komma undan med det enligt folks wysiwyg
Jag skulle vilja ha dessa som dunderhammare, dvs coola glaives (E de för mycket GK)
Dessa som stormsköldar: Och dessa som huvuden:
What say you?
/Papa D
Skulle man, om man genom hela armén gör samma förändring, dvs använder konsekvent en annan sak som dunderhammare och en annan sköld, komma undan med det enligt folks wysiwyg
Jag skulle vilja ha dessa som dunderhammare, dvs coola glaives (E de för mycket GK)
Dessa som stormsköldar: Och dessa som huvuden:
What say you?
/Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: Ett litet projekt.
Huvuden är väl inget problem? Kan väl vara vad som känns det som.
Termis kan väl bara ha Stormshield? Så där är det väl inget problem.
Vapen.. hmmm
Termis kan väl bara ha Stormshield? Så där är det väl inget problem.
Vapen.. hmmm
Sköldar - lugnt.
Hjälmar - lugnt.
Glavar - NEIN!
Hjälmar - lugnt.
Glavar - NEIN!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Egentligen håller jag med Ormlinus om att glavarna inte är representativa som dunderhammare, men jag tror att det kan bli attans balla modeller så kör ändå.
- theWatchman
Kör för fan! Fattar man inte att ett fett vapen ihop med sköld i en armé som inte kan ha andra kombinationer av vapen med sköld så e man dum...
This is madness! 
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
så länge det inte är en gray night arme eller nån annan arme som kan ha sköld + måt annat än hammare så tycker jag att det är ok.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
innan jag läste hela posten trodde jag faktiskt de var GK vapen.
så finns ju alltid en risk att folk tror du gjort egna GKs bara genom att se modellen.
å andra sidan är det ju i princip bara hammare som har sköld. så skölden förklarar ju lite i sin tur att det är en hammare.
gillar idén helt klart men frågan är ju om de är för lika GK ...
men wtf. konvertera en och fota och visa så alla får se =p
så finns ju alltid en risk att folk tror du gjort egna GKs bara genom att se modellen.
å andra sidan är det ju i princip bara hammare som har sköld. så skölden förklarar ju lite i sin tur att det är en hammare.
gillar idén helt klart men frågan är ju om de är för lika GK ...
men wtf. konvertera en och fota och visa så alla får se =p
- black templars @ time of ending -
Ja, sålänge det inte är Greyknights eller Space Wolves är det lungt. Tänk på att ge din Kapten en riktig hammare (om du ska spela med en), då han kan kombinera stormskölden med ett vanligt PW.
Alexander Merinen
-
Gonka Koff
Aldrig i livet! -med dom hjälmarna kommer jag tro att det är Dire Avengers!

Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham