IC och olika movement

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: IC och olika movement

Inlägg av Nefrums »

Mutt skrev:Var står det egentligen att man inte får använda sina jumppacks rundan man har varit i bilen? Jag vet att det var jag som sa att det var så, men har inte lyckats hitta regeln utan har bara ett svagt minne av att det ska vara så. Är beredd på att backa på denna punkten...
Det står tydligt i 4th ed regelboken.. :P I 5th ed regelboken står det bara att de inte får åka i transporter.

Det ända rimliga sättet att spela utan att det bara blir komstigt är att betrackta IC och enhet som olika enheter för movment även om de joinat med varandra.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag funderar litet på det "tyska jetbiketricket". De lyckades på nåt vis både turboboosta och fortuna 2 seer councils genom avjoining av farseerna i början av movement. I slutet av movement "råkade" modellerna hamna så att farseerna joinade varandras squads.

Tillåter vi snälla svenskar detta trick?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Hur tusan blir det? Enheten har turboboost cover men inte Farseern?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

tja.. det går att göra, men enheter får kanske inte 3+ cover i och med att alla modeller i enheten inte rört sig över 18". detta är dock mycket oklart.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

på etc rulades det som att alla utom farseer fick 3+ save. Pälle körde den varianten med.

Skriv svar