Då gillar jag hellre när man skapar sina egna karaktärer och sedan bara använder reglerna för de olika special characters, då kan man ju även använda dessa till "icke-special" characters också, t.ex om man byggt sig en häftig Librarian som man kör som MEphiston så kan man någon strid använda denna som en vanlig Librarian istället och därigenom spara 50% av poängen
Nåja, cut to the chase. På sistone har dilemmat börja dyka upp över hur man ska representera vissa av dessa karaktärer med sin "counts-as". Det finns folk som bygger Guardsman Marbo med premisserna att han ska ha en stor pistol och en sprängladdning, medan andra representerar hans sneaky abilities med en stealth cloak.
Var tycker ni att gränsen går mellan WYSIWYG och vad som faktiskt finns representerat på modellen?
Ponera följande exempel:
Jag spelar Eldars, och vill använda Eldrad för att jag gillar hans regler. Men rent estetiskt och konstnärsmässigt har jag fått för mig att bygga http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1130324 och måla den som ett spöke (inte vet jag hur ett spöke ser ut, som army of the dead i Lotr kanske?) och har arbetat fram en jättefluffig historia om hur detta en gång var en mäktig Eldar psyker vars ande fortfarande vandrar the webway (eller nåt). Coolt, men problem börjar dyka upp när denna modell uppenbart inte har någon Rune Armor, Shuriken pistol, Witch Blade, Ghost Helm och frågan är om man ens kan låtsas som att det där är "the Staff of Ulthamar"???
Vad skulle ni som med/motspelare tycka?
PS. Som vanligt är det inte armén i texten som har skrivit till Bullen. DS