hmm. så du använder en clenaer att späda med? =))Didi skrev:Jag använder Vallejos airbrush-cleaner. Finns hos wizard games. Funkar kanon att späda ut färg i en airbrush!
Jag kör både vallejo o citadel färger, men oxå Dr. Martins Spectralite. Vallejos ink funkar kanon att skugga allt med.
airbrushblandningar osv.
Re: airbrushblandningar osv.
- black templars @ time of ending -
yup. Konsistensen blir perfekt o pigmenten klumpar inte sig.
det kan jag förstå iofs då cleanern borde vara gjord för att lösa upp det.Didi skrev:yup. Konsistensen blir perfekt o pigmenten klumpar inte sig.
får kika på det.
delar ju färger med pappsen så får se vad han har för inlägg i det hela sen =)
är ju smart här och pushar idéerna till honom och visar vad han 'behöver' så får man se om han köper det sen eller inte =))
sådär då ...
Eldorado Fönsterputs:
< 5% anjontensider. Innehåller också: etanol, glykoleter, citronsyra, konserveringsmedel (natriumbenzoat), parfym, samt färgat vatten.
kanske inte det bästa att andas in =)
men inget som uttryckligen säger 'ammoniak'. vet dock inte om ngt av det som står där är ett fancy ord för det alt. en förändring av det.
men etanol, glykol och benzo är väl inte direkt mumma för kropp eller lungor.
Eldorado Fönsterputs:
< 5% anjontensider. Innehåller också: etanol, glykoleter, citronsyra, konserveringsmedel (natriumbenzoat), parfym, samt färgat vatten.
kanske inte det bästa att andas in =)
men inget som uttryckligen säger 'ammoniak'. vet dock inte om ngt av det som står där är ett fancy ord för det alt. en förändring av det.
men etanol, glykol och benzo är väl inte direkt mumma för kropp eller lungor.
en liten fråga som folk kanske kan svara på.
behöver tips på 'maskeringstejp' ... sådan som funkar att ha på figurer utan att dra loss färg och som inte läcker igenom.
har vanlig maskeringstejp som är gammal som inte har mkt häfta kvar. dock blir den kladdig och den är ju papprig så den släpper igenom väta/färg.
sitter o kikar på classeO vad de har för ngt i brist på tillgång till bättre hobbybutik som kan tänkas ha det jag söker för närvarande.
behöver tips på 'maskeringstejp' ... sådan som funkar att ha på figurer utan att dra loss färg och som inte läcker igenom.
har vanlig maskeringstejp som är gammal som inte har mkt häfta kvar. dock blir den kladdig och den är ju papprig så den släpper igenom väta/färg.
sitter o kikar på classeO vad de har för ngt i brist på tillgång till bättre hobbybutik som kan tänkas ha det jag söker för närvarande.
hade det varit benso i så hade många knarkare blivit glada:D
I stort sett alla rengöringsmedel innehåller något giftigt ämne.
Kanske möjligvis grummetvättsåpa är okej men det löser nog inte så bra och lämnar en grön och skummig ton..
Bäst är ju att införskaffa sig en riktig mask. Det behöver inte vara dyrt för en enkel variant som skyddar.
http://www.highlights.nu/index.php?setI ... =&pid=2467
130 spänn för en liten smidig variant, kan ju vara värt att investera i för att slippa bli hjärnskadad =)
I stort sett alla rengöringsmedel innehåller något giftigt ämne.
Kanske möjligvis grummetvättsåpa är okej men det löser nog inte så bra och lämnar en grön och skummig ton..
Bäst är ju att införskaffa sig en riktig mask. Det behöver inte vara dyrt för en enkel variant som skyddar.
http://www.highlights.nu/index.php?setI ... =&pid=2467
130 spänn för en liten smidig variant, kan ju vara värt att investera i för att slippa bli hjärnskadad =)