RAW är det rätt klart att han får hänga med tycker jag.
Sen anser jag dock att det är fullständigt uppenbart att det inte var så GW menade regeln.
Boss Snikrot och IC
Re: Boss Snikrot och IC
Ledsen att dra upp en "gammal" post, men...
Hur ser vi nu på detta? Personligen så anser jag kombinationen bra men det är ju inget argument för att den inte
ska vara tillåten
Har läst åtskilliga diskussioner på övriga forum och majoriteten tycks komma fram till att man får ha med IC's till
Snikrot och använda hans "ambush".
Bara för att störa lite så kan vi kanske klargöra vad som sker om denna grupp hoppar ombord på en looted wagon
redan i reserve. Man slår ju bara ett slag för denna kombinerade klump MEN får de använda ambush?
-Mitt eget svar är nej än så länge. Bilen och Snikrot's grupp bildar inte EN enhet...eller?
Så...
Snikrot + kommandos + IC = ambush ok.
Snikrot + kommandos + icke dedicated transport = ambush inte ok(?)
Vill bara ha det på pränt hur vi spelar här!
Hur ser vi nu på detta? Personligen så anser jag kombinationen bra men det är ju inget argument för att den inte
ska vara tillåten
Har läst åtskilliga diskussioner på övriga forum och majoriteten tycks komma fram till att man får ha med IC's till
Snikrot och använda hans "ambush".
Bara för att störa lite så kan vi kanske klargöra vad som sker om denna grupp hoppar ombord på en looted wagon
redan i reserve. Man slår ju bara ett slag för denna kombinerade klump MEN får de använda ambush?
-Mitt eget svar är nej än så länge. Bilen och Snikrot's grupp bildar inte EN enhet...eller?
Så...
Snikrot + kommandos + IC = ambush ok.
Snikrot + kommandos + icke dedicated transport = ambush inte ok(?)
Vill bara ha det på pränt hur vi spelar här!
Mork, the articulate ork!
-
the godfather
Re: Boss Snikrot och IC
fråga 2: nej, eftersom bilen inte är en dedikerad transport.