Henkes Bad Moon bunch...
Henkes Bad Moon bunch...
Tänkte börja bygga och måla lite till min Ork armé då jag varit hemma ordentligt förkyld hela helgen. Byggandet tog lite längre tid än väntat men själv är jag ganska nöjd. Tänkte ge mig på att bygga en skvadron med Grot tanks efter jag gjort färdigt de här Warkoptas. Tanken är att måla dem i Bad Moon färger, gul och svart.
Kritik och tips på hur de kan göras bättre hade uppskattats.
Magnetade vapen för enkelt byte. Blir 3 stycken i skvadronen.
Kritik och tips på hur de kan göras bättre hade uppskattats.
Magnetade vapen för enkelt byte. Blir 3 stycken i skvadronen.
- Bilagor
-
- DSC00301.JPG
- (240.96 KiB) Nerladdad 839 gånger
Re: Henkes Bad Moon bunch...
Får plats med 6 orks i den, kommer att bli 5 när piloten är på plats. Tror det stämmer ganska bra med storlek på FW modellen. Min är ca 15cm lång utan vapen där fram och ca 8 cm hög.
Underifrån... Hoppas på att slippa visa den sidan...
Uppifrån!
Tycker de är fina för att vara hemmabygge. Eventuellt kanske man ser att visa saker är kontakter även med färg på, vilket iallafall jag kan störa mig lite på.
Ska hur som bli skoj att se de med lite färg på sig
Ska hur som bli skoj att se de med lite färg på sig
- guildmaster
- Kontakt:
Kul att se de nya fordonen användas.
Jag skulle försöka bygga lite mer på höjden så att helikopterkroppen inte blir så platt/2D. Ös på med motordelar, balkar och kablar.
Jag skulle försöka bygga lite mer på höjden så att helikopterkroppen inte blir så platt/2D. Ös på med motordelar, balkar och kablar.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
De ser mycket bra ut tycker jag, det ända jag saker är 568734890 nitar överallt. Lite jobbigt att limma på dem, men det ger bra effect.
Japp, nitar är på gång. Ska bara klura ut hur jag ska kunna masstillverka dem på ett enkelt sätt. Funderar på 2-3mm:s rundstav och skiva som en galning.Nefrums skrev:De ser mycket bra ut tycker jag, det ända jag saker är 568734890 nitar överallt. Lite jobbigt att limma på dem, men det ger bra effect.
Japp, motordelar mm är på väg. Lika så avgasrör till motorerna.guildmaster skrev:Kul att se de nya fordonen användas.
Henke skrev:Japp, nitar är på gång. Ska bara klura ut hur jag ska kunna masstillverka dem på ett enkelt sätt. Funderar på 2-3mm:s rundstav och skiva som en galning.Nefrums skrev:De ser mycket bra ut tycker jag, det ända jag saker är 568734890 nitar överallt. Lite jobbigt att limma på dem, men det ger bra effect.
Jag brukar använda 1-1.5 mm plasticard stav. Sedan skiva den med en skarp kniv. Det är lite pilligt att få dit nitarna. Jag brukar använda en nål och sticka in i nitarna för att plocka upp dem. Sedan doppar man dem i en click plastlim och sen trycker dit dem.
Bra tips, tackNefrums skrev:Henke skrev:Japp, nitar är på gång. Ska bara klura ut hur jag ska kunna masstillverka dem på ett enkelt sätt. Funderar på 2-3mm:s rundstav och skiva som en galning.Nefrums skrev:De ser mycket bra ut tycker jag, det ända jag saker är 568734890 nitar överallt. Lite jobbigt att limma på dem, men det ger bra effect.
Jag brukar använda 1-1.5 mm plasticard stav. Sedan skiva den med en skarp kniv. Det är lite pilligt att få dit nitarna. Jag brukar använda en nål och sticka in i nitarna för att plocka upp dem. Sedan doppar man dem i en click plastlim och sen trycker dit dem.
Om man vill ha lite rundade nitskallar så kan man ta knappnålar och klippa av dem (måste ha en kvalitets avbitare dock) eller om man har nog med plats bakom där den ska sitta så är det bara att sticka in dom. Funkade bra till mina Dreadnought pods jag byggde.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....