Tomb Spyder + Scarabs

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Snot

Tomb Spyder + Scarabs

Inlägg av Snot »

Jag har glömt bort, hur är det om scaraben som normalt ignorerar terräng och en tomb spyder ska gå, och bara scaraben är i skogen?

Tar dom difftest då? eller tar scaraben endast ett dangerous? eller tar dom difftest Och scaraben tar dangerous?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Mortarion

Re: Tomb Spyder + Scarabs

Inlägg av Mortarion »

Scarabs ignorerar ju terräng, så om bara de går i skogen händer ingenting.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Mortarion skrev:Scarabs ignorerar ju terräng, så om bara de går i skogen händer ingenting.
Enligt GW erratan så slår de dangerous precis som alla andra.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Skog är inte dangerous för infanteri (som scarab swarms är), bara difficult. De bara move-ar "som jetbikes".

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

det blir väl konstigt, då skulle dom mova som jetpacks och inte som jetbikes väl?

Mutt

Inlägg av Mutt »

Visst blir det jättekonstigt. Men så står det i faqen.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag tycker att det är ganska klart i 5th att de är precis som vanliga Jetbikes. När regeln skrevs ville man undvika missförstånd om huruvida de skulle ha extra Toughness eller inte så man klantade till det och skrev något som aldrig har vart i enighet med övriga regler. I och med senast FAQ-tolkningen står det enligt mig klart.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Katarsis skrev:Jag tycker att det är ganska klart i 5th att de är precis som vanliga Jetbikes. När regeln skrevs ville man undvika missförstånd om huruvida de skulle ha extra Toughness eller inte så man klantade till det och skrev något som aldrig har vart i enighet med övriga regler. I och med senast FAQ-tolkningen står det enligt mig klart.
Hur påverkar det min fråga? :P
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Katarsis skrev:Jag tycker att det är ganska klart i 5th att de är precis som vanliga Jetbikes. När regeln skrevs ville man undvika missförstånd om huruvida de skulle ha extra Toughness eller inte så man klantade till det och skrev något som aldrig har vart i enighet med övriga regler. I och med senast FAQ-tolkningen står det enligt mig klart.
Det innebär alltså att de måste testar för Dangerous terrain när de kör in/ut ur area terrain/difficult terrain?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

guildmaster skrev:
Det innebär alltså att de måste testar för Dangerous terrain när de kör in/ut ur area terrain/difficult terrain?
Absolut.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar