Capter Master

Regelfrågor och förslag på husregler
Kithiva

Capter Master

Inlägg av Kithiva »

Tjo! Har suttit och funderat ett tag (kan man tänka sig! :) ).

Jag bokstavligen hatar metallfigurer. Just pga målning osv.
Men min lilla tanke var:

Space marine commandern som följer med i Assault on black reach-boxen, går denna att använda som en chapter-master? Vore ju smidigt då han är i plast.

Sen min andra fråga. Är chaptermastern värd dom där extra 25 poängen att ta?

Mvh Dennis
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Jocke Rapp
Site Admin

Re: Capter Master

Inlägg av Jocke Rapp »

Ja och nja.

Om han är värd poängen beror på hur du har tänkt använda honom och vilken utrustning han ska ha. Om han ska sitta i en Land Raider för att sedan hoppa ut och slåss i närstrid är det nog inte värt det. Om han ska vara mer defensiv och kanske sitta i en rhino som kan tänkas stå still så kan det vara värt det. Har man tur och slår en hit kan han vara helt game-breaking, men oftast är det 25p som inte gör något och du tvingas stå still med din karaktär.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Jocke Rapp skrev:Ja och nja.

Om han är värd poängen beror på hur du har tänkt använda honom och vilken utrustning han ska ha. Om han ska sitta i en Land Raider för att sedan hoppa ut och slåss i närstrid är det nog inte värt det. Om han ska vara mer defensiv och kanske sitta i en rhino som kan tänkas stå still så kan det vara värt det. Har man tur och slår en hit kan han vara helt game-breaking, men oftast är det 25p som inte gör något och du tvingas stå still med din karaktär.
Tanken var väl lite att jag skulle använda mig av orbital bombarbment. Vet dock ej hur användbar den är. :/ Enheten kommer väl stå längst bak antar jag.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Om det bara är en engångs-bomb du är ute efter så är han absolut inte värd 125 poäng, köp en Damocles istället.

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Jocke Rapp skrev:Om det bara är en engångs-bomb du är ute efter så är han absolut inte värd 125 poäng, köp en Damocles istället.
Vad är Damocles?

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... e28AUG.pdf

Bläddra ner lite så hittar du den. Är tillåten på alla svenska turneringar som använder sverige faqen.

Skriv svar