Rydcon var jätteskoj!
Jag spelade:
Straken+uppimpad Squad i Chimera
2 trippelmelta chimeravets
1 platoon med lite flamers och ett autocannon HWT, Command i Chimera
3 Vendettas
1 Hydra
2 LR Demolisher
Match 1 - 130+orks, Nobs i BW, Nobbikers
Han hade sju troops, så listkontroll vore bra i framtiden.
Dawn of War, han väljer att börja. Deployar två stora block orks, jag deployar inget.
Han runnar fram hela arméen och jag börjar svettas lite. Det är grönt överallt!
Jag skjuter lite, men min runda 1 är ganska verkningslös då allt rullar på planen. Dödar lite med LRs. Sedan får jag bikers i ansiktet, tank shockar de och en Vendetta får agera eskort.
Nästa runda, sidoskjuts BW, Chimeror omringar nobsen som satt i och de får äta 11 meltor och lite lasrar. De groteskt stora enheterna får äta lite flamers, men jag har inte superbra antihorde förmåga, så det blir lite klurigt, Straken rensar upp sen dör han och då är det bara en enhet orker kvar. Fick 20 - 4 eller nåt sånt.
Match 2 - 4 BWs med massa meganobs i en. 1 enhet lootas, 2 deff koptas
Spearhead. Jag vinner första turen och har gott mod. Sidoskjuter BWs med Vendettor men får inte in varken glance eller pen då KFFs är fuskiga.
Efter det spelar jag väldigt kasst och en rundas god shooting av orcherna sabbar rejält för mig. Vendettor går i backen, det är engångsmissiler och BWs som sänker de. Jag går fram med LR och två Chimeror på ena sidan, han dundrar fram med BW, disembarkar typ 9 Meganobs, de dödar typ allt. Så går det när man inte fattar att man får assaulta ur open-topped bilar :/
Jag lyckades med IGO, med det var nog allt. Jag sköt inte så bra i början och han sköt desto bättre, men vad som kostade mig matchen (någa, lite mera poäng kanske )var den klart amatörmässiga blottan av 3 bilar för multi-charge power klaws.
Match 3 - Dubbla councils på JBs och cpfalk
Egen long edge deploy, där man kunde välja att stå ganska nära motståndaren. Såg ju sådär ut till att börja med. Kände mig osäker hur det skulle spelas om jag inte fick första turen, men det fick jag!
Deployade för att försöka minimera chansen att Councilsen skulle kunna deploya ur min LoS. Runda 1 kändes avgörande för mig.
Jag blir glad när han deployar sina counsils, väldigt nära, rakt framför mig. Dock inte ihopklumpade. Men kändes som scoutmove följt av flamers och mycket bullor nog skulle ge mig matchen.
Sen seizade han... Jag klumpar ihop mina bilar, ger han multi-charges. Fokuserar inte eld. Straken binder upp en enhet ett par rundor, men jag lyckas bara sänka båda counsilsen med ungefär 5 modeller var.
Fick inte många poäng här inte. Lärorik match och inte helt orolig.
Match 4 - Tervigon, 4 HGs, 2 Zoeys, 7 Bensvärdwarriors, Raveners, 25 Hormies, Tyrant med guards
Dawn of War. Jag börjar. Blir en långsam match på morgonkvisten, men klart skojig! Hela hans armé blir screenad av nybajsade termagaunts. Jag skjuter och skjuter med det är inte så mycket saker som vill dö, 4+ cover är bra. Jag förlorar en Vendetta till outflankande Stealers, får offra en en hel del eldkraft på de. IGO är att förlora en närstrid. Jag har 6 guards i närstrid med en Stealer. Han dödar en, jag får en två wounds, som han savear! IGO till mig. Hans runda, han assaultar 6 Autocannon Teams med sin lilla Stealar. Jag kolvar ihjäl den, IGO till honom.
Han movear upp allt och jag ställer mina chimeror i en kill line och börjar melta saker. Termagaunts screenar fortf. och 3 Warriors överlever, de har ihjäl en chimera. Jag får för mig att Bensvärd inte är power weapons, assaultar honom med Straken. Hela squaden utom Straken instadör, 7 no retreat save senare och Straken får inte vara med mera. Börjar rensa upp med lite shooting men här tar matchen slut på runda 5. Hade en Vendetta och lite Meltor, samt Autocannons kvar att leka med här, men nu blev det 12-12.
På pappret kändes det som att min armé skulle plocka isär nidsen relativt lätt. Tror hemligheten är att vara aggresivare med Chimerorna där man kan.
Match 5 - SM med två Ironclads, en dread, termies, MotF, kapten, lite tacts med ML, Command squad, Rhino och Razorback
Pitched Battle. En armé som säkerligen skulle kompas högt. Borde inte vara några problem att plocka isär och det är det inte heller. Skjuter och skjuter mig till runda 7 och ~20 poäng.
Rydcon - IG
Berättelser från slagfälten och turneringarna
Hoppa till
- svenska40k.se
- ↳ svenska40k.se
- ↳ Rankingen
- Warhammer 40,000
- ↳ Allmänt
- ↳ Armélistor
- ↳ Battle reports
- ↳ Bloggar och arméprojekt
- ↳ Komp