Tau IC med drones & närstrid
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Tau IC med drones & närstrid
Fenrisian wolves är inte flygande sköldar designade för att ta träffar från karaktären, vilket shield drones är. Även om man ibland kan tro det...
Eller så kan man säga att GW är lika inkonsekventa som vanligt.
Gun Drones då?Jocke Rapp skrev:Fenrisian wolves är inte flygande sköldar designade för att ta träffar från karaktären, vilket shield drones är. Även om man ibland kan tro det...
Det är väl bara med bodyguard han inte kan bli singlad får jag ut av det mattias postade. En IC med drones som joinar en unit verkar gå att bli "singlad" inom sin unit.
Vilket gör att man slår på en av två units, inom uniten.
Så tolkar jag det iaf.
Med bodyguard är det dock glasklart att han blir en del av uniten för alla aspekter av cc.
Vilket gör att man slår på en av två units, inom uniten.
Så tolkar jag det iaf.
Med bodyguard är det dock glasklart att han blir en del av uniten för alla aspekter av cc.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Det är väll här det är lite iffy eftersom det står: "In combat, the character (and his drones) count as a separate unit." Frågan blir då om karaktären fortfarande är IC inom denna separata enhet så att han i sin tur skulle kunna bli singlad. Jag tycker mig kunna läsa i FAQ att han inte kan bli utsinglad ur sin grupp med Drones i och med att de "count as a separate unit".Snot skrev:En IC med drones som joinar en unit verkar gå att bli "singlad" inom sin unit.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Vilket då skulle betyda att man även kan singla ut dronesen också och att en karaktärs shield drones blir helt värdelösa i närstrid... intressant.
Alexander Merinen
- speedfreek
De kan ta träffar för honom, men inte för gruppen.
Bara jag som tolkar Tau IC + drones som att IC fortfarande kan singlas i närstrid? (Precis som Varg med småvargar)
- speedfreek
Nej, inte bara du.
Svaret är sjukt luddigt eftersom de svarar på en massa andra saker istället.
Svaret är sjukt luddigt eftersom de svarar på en massa andra saker istället.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tolkar det som att dom blir en enhet (inte en enhet han joinar) och pga detta kan han inte längre singlas ut. Det går ju också i linje med hur dronesen är tänkta att fungera.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015