Ny tyranid FAQ!
Ny tyranid FAQ!
Kortfattat av de saker som jag fann intressant:
1. Om man assaultar en spore mine och den exploderar så får alla i enheten ändå göra klart sin assault men får inte consolidera e t c.
2. Modeller med furious charge slår i I2 mot lashwhip-modeller. Enhance är en modifiering eller något annat?
3. Doom mot bilar funkar inte. Och modeller får cover.
4. Shadow of the warp funkar inte mot psykers som sitter i en bil...
5. Zoanthropes slår specifikt och separata psychic test. Det kan innebära att alla i enheten är skadade, trots att de är likadana.
6. Mawlock+deep strike på fiendemodeller = sant
7. Mycetixc spore-enheter måste åka in sin spore och karaktärer får inte joina någon enhet som sporar
8. Tyranten kan inte lämna tyrant guards efter att ha gått med dem (men får fortfarande inte börja på bordet samtidigt vid dawn of war) och är aldrig en karaktär i enheten efter det.
9. Hive guards som lurkar får inte skjuta utanför LOS.
Så nu behöver ni inte läsa den. Resten är meningslöst bladder...
1. Om man assaultar en spore mine och den exploderar så får alla i enheten ändå göra klart sin assault men får inte consolidera e t c.
2. Modeller med furious charge slår i I2 mot lashwhip-modeller. Enhance är en modifiering eller något annat?
3. Doom mot bilar funkar inte. Och modeller får cover.
4. Shadow of the warp funkar inte mot psykers som sitter i en bil...
5. Zoanthropes slår specifikt och separata psychic test. Det kan innebära att alla i enheten är skadade, trots att de är likadana.
6. Mawlock+deep strike på fiendemodeller = sant
7. Mycetixc spore-enheter måste åka in sin spore och karaktärer får inte joina någon enhet som sporar
8. Tyranten kan inte lämna tyrant guards efter att ha gått med dem (men får fortfarande inte börja på bordet samtidigt vid dawn of war) och är aldrig en karaktär i enheten efter det.
9. Hive guards som lurkar får inte skjuta utanför LOS.
Så nu behöver ni inte läsa den. Resten är meningslöst bladder...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Ny tyranid FAQ!
Mycket vettiga saker. Trevligt att få det uppklarat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Nice, tack! Sköööööönt med Mawlocen!
Värt att nämna också att zoantroper i en brood kan välja att skjuta olika salvor, hade jag inte ens tänkt på.
Att infanterister som kommer in via deep strike/outflank inte får välja att hoppa fram från Trygonhål, var osäker på den.
Vidare att psychic tests som görs från fordon inte påverkas av shadow in the warp!!
Annat fint förytdligande:
Q: Can Harpies and Hive Tyrants with the Wings
biomorph deep strike?
A: Yes.
Sweet
Värt att nämna också att zoantroper i en brood kan välja att skjuta olika salvor, hade jag inte ens tänkt på.
Att infanterister som kommer in via deep strike/outflank inte får välja att hoppa fram från Trygonhål, var osäker på den.
Vidare att psychic tests som görs från fordon inte påverkas av shadow in the warp!!
Annat fint förytdligande:
Q: Can Harpies and Hive Tyrants with the Wings
biomorph deep strike?
A: Yes.
Sweet
Senast redigerad av 1 Andy Grey, redigerad totalt 1 gånger.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Även en ny BA FAQ.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
- speedfreek
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 19&start=2 för alla FAQ's.
Saeculum Obscurums Forum
BA-FAQ:n var väl ungefär som man kunde vänta sig, men bra att få lite officiella svar.
Dock undrar jag lite hur de tänkte med Furioso librarians. Inte köpa Extra armour? Que?
Dock undrar jag lite hur de tänkte med Furioso librarians. Inte köpa Extra armour? Que?
ett par saker i båda FAQ'sen under FAQ delen är tydliga errator. Men dom gäller väl likaväl antar jag.
Saeculum Obscurums Forum
Vad menar du med olika salvor? De får använda olika powers, men jag hittar ingenting om att de skulle få skjuta på olika mål.Andy Grey skrev:Värt att nämna också att zoantroper i en brood kan välja att skjuta olika salvor, hade jag inte ens tänkt på.