Hur fungerar det denna förmåga som Stern har.
Jag har tolkat det på flera olika vis men tänkte någon kunde berätta i detalj då det känns lite luddigt.
Kan jag rerolla vilka tärningar jag vill, i varje fas i båda spelares runda?
Säg då att jag rerollar mitt save. Vad kan då min motståndare rerolla?
Äsch jag fattar verkligen inte riktigt hur det fungerar, ju mer jag tänker på det ju snurrigare blir jag.
The Strands of Fate
Re: The Strands of Fate
Du får rerolla en tärning som har att göra med Stern varje phase. Motståndaren får då en token. Med den kan han rerolla exakt vad han vill. I slutet på varje player turn försvinner alla oanvända tokens.
Ok men om jag då väljer att rerolla en to wound tärning med Stern i slutet på assultfasen så kan antingen min motståndare rerolla sin save eller kanske moralslag eller hur långt man faller tillbaka.
Det lät ganska lätt när du beskrev det.. Känns nästan som det är mer till min motstånadares fördel. Kanske enbart failade saves man vill rerolla med Stern i nödfall...
Tycker ni det är en bra ability?
Det lät ganska lätt när du beskrev det.. Känns nästan som det är mer till min motstånadares fördel. Kanske enbart failade saves man vill rerolla med Stern i nödfall...
Tycker ni det är en bra ability?
Jag tycker att det är en helt okej ability, men man skall vara restriktiv med att använda den. Sällan värt det att bara re-rolla ett to hit eller to wound, men ett save eller ännu bättre ett misslyckat Force Weapon-test när det gäller kan vara riktigt bra.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ja det känns som en nödlösning.. Äsch men han e en skön karaktär i övrigt.