Pimpade min Punisher tank nu. Den är min lilla ögonsten. Presterar sällan överdrivet bra men att få rulla 40 tärningar i stöten är bara för trevligt för att ignorera.
Så, före-bilden:
Har inte gjort något komplicerat direkt. Pigment på banden för att få en mer dammig look. Lite lådor på vagnen. Egentligen är det lite av en styggelse att ha material på utsidan av en stridsvagn rent logiskt men här gäller bara rule of cool. Lådorna på sponsorerna borde egentligen sitta på baksidan men jag föredrog att ha de ovanpå. Speciellt att ha en öppnad låda ammunition på utsidan är ju inte bra men, ja. Rule of cool!!
Lådan med granater är givetvis inte så smart att ha på tornet men där blev en tanke bakom det. Enligt vissa stridsvagnschefer (tyska) under andra världskriget så var det bästa sättet att röja undan fientliga soldater runt vagnen att helt enkelt öppna luckan och kasta ut ett knippe granater runt vagnen. Det skadade inte vagnen men gjorde ganska ont på fienden. Nu förvarades de granater inuti vagnen förstås men ja... Rule of cool.
Och lite Kamouflage nät + battle damage så var det hela klart.

Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019